Hiába terjednek a füstérzékelők, az otthonok valódi tűzbiztonsága továbbra is sok kívánnivalót hagy maga után.
Vezetői körlevelekben jelezte elvárásait a biztosítók és pénztárak számára a koronavírussal kapcsolatos kockázatok mérséklése érdekében az MNB. Erős monitoring szükséges egyebek közt a járvány kapcsán ingatagabbá váló befektetéseknél, az esetleges pénzkiáramlásoknál, illetve az üzletmenet fenntartása kapcsán.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) vezetői körlevelekben fogalmazta meg a magyarországi biztosítók és pénztárak számára a koronavírusos helyzet kapcsán elvárt kockázatmérséklő teendőket. Az alapvető cél az ügyfelek, tagok vagyonának megóvása és a folyamatos üzletmenet biztosítása.
Kiemelt átvilágítások
Az intézményeknek - a napi működés fenntartásán túl - a jegybank elvárása szerint szükség esetén aktualizálniuk kell üzletmenet-folytonossági terveiket. Kiemelten kell monitorozniuk a vírus hatására ingadozóbbá váló befektetett eszközeiket, s az esetleges jelentősebb pénzkiáramlást vagy bevétel kimaradást. Kedvezőtlen folyamatok esetén haladéktalanul tájékoztatniuk kell az MNB-t. Ugyancsak jelezni kell a jegybanknak, ha a működést veszélyeztető vagy az ügyfelek széles körét érintő kockázat merül fel, vagy ha valamely kihelyezett/kiszervezett partnerük kerülne kritikus helyzetbe.
Részvény- és hitel (kötvény) befektetéseik kapcsán a piaci szereplőknek kiemelten kell figyelniük az azokkal kapcsolatos iparági, földrajzi, gazdasági függőségi, tulajdonosi vagy egyéb kockázatokra. Ilyenek lehetnek a vírus által erősen fertőzött régiós értékpapírok, az e területek kapcsán érintett beszállítói, termelési, ellátási láncok vállalatai, az idegenforgalmi, vendéglátási, szállítmányozási, logisztikai cégek vagy bármilyen egyéb vállalat, amelyik most nem tud működni.
Folyamatos kapcsolattartás
MNB-elvárás, hogy a piaci szereplők kommunikációjukban folyamatosan jelezzék: az életbiztosítási, pénztári befektetések hosszú távú megtakarítások, amelyeknél az átmeneti befektetési veszteségeket a következő évek pozitív eredményei ellensúlyozzák. Az idő előtti pénzkivétel viszont a veszteség realizálását jelenti. A jegybank javasolja, hogy a biztosítók - a bankokkal együttműködve - kínáljanak olyan, a lakáshitelekhez kötődő hitelfedezeti biztosításokat, amelyek rövid (pl. 1-2 hónapos) várakozási idő után akár egy évre is átvállalja a törlesztőrészletek fizetését az esetlegesen nehéz helyzetbe került ügyfelek helyett.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Kommunikációs eszközökkel célszerű emellett az elektronikus, telefonos csatornák felé terelni a biztosítási, pénztári ügyfeleket. Az egyszerűsített pénzmosási ügyfél-átvilágítás pl. előzetesen átvilágított elektronikus eszközök segítségével is megtörténhet, illetve a szükséges okiratmásolatok, nyilatkozatokat postán is beküldhetik az ügyfelek.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








