Ennyi lesz 2014-től a minimálbér?
A szakszervezetek egységesen 103 500 forintos minimálbérre és 120 000 forintos garantált bérminimumra tettek javaslatot.
A szakszervezetek egységesen 103 500 forintos minimálbérre és 120 000 forintos garantált bérminimumra tettek javaslatot.
Az MSZOSZ Szövetségi Tanácsa 2014-ben a kötelező legkisebb munkabér és a bérminimum 6 százalékos, valamint a keresetek 4,5 százalékos növekedését tartja szükségesnek, a minimálbér ennek megfelelően a jelenlegi 98 ezer forintról 104 ezer, a bérminimum pedig 114 ezer forintról 121 ezer forintra nőne - közölte az érdekképviselet.
Egyre több kereskedelmi dolgozót érint az az egyes multinacionális cégek által alkalmazott költségcsökkentő módszer, amely szerint a munkavállalók nyolcórás munkaidejét a munkaszerződésben négy vagy hat órára változtatják.
Mennyit ér valójában a minimálbér-emelés? Itt a válasz.
Április második felétől igényelhetik a 11 meghatározott ágazatban tevékenykedő vállalkozások a minimálbér-emelés végrehajtása miatt megnövekedett terheik csökkentését szolgáló támogatást, amit várhatóan májustól kapnak meg - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium.