Rengeteg pénzt spórolhattak meg a külföldi nyaralás során azok, akik a magyar bankkártyájuk helyett valamelyik fintech cég bankkártyájával fizettek inkább.

Jelentős átrendeződések zajlanak a zsugorodó és dráguló hazai újautó-piacon. A legfrissebb eladási toplisták szerint 2021 látványos változásokat hozott: az élmezőnyből kiszorult több, évtizedek óta betonstabil pozíciót elfoglaló márka és modell. De nemcsak ez lehet meglepő sokak számára, hanem például az is, hogy a drága prémiumautók vásárlása valósággal szárnyal.
A Vezess elkészítette szokás januári elemzését, amelyben az autós szaklap az előző év újautó-vásárlási szokásait vizsgálja. Az összeállításból kiderül, hogy az autóipart sújtó chiphiány, illetve a magyar piacon szokatlanul erős áremelkedés rendesen megkavarta a modellek és a márkák toplistáit. A végeredmény mindezek ellenére mégsem annyira drámai, bár a forgalomba helyezett 121 920 új személyautó 2020-hoz képest 4,77 százalékos visszaesést jelent.
A zsugorodás és a drágulás közepette jelentős változások is láthatók a márkák, valamint a modellek értékesítésében. Továbbra is első a Suzuki, viszont látványos emelkedéssel a negyedik helyre ugrott a Kia (plusz 45%), miközben az örök kedvenc Opel kiesett az első 10-ből (mínusz 32,03%).
Jelentősen nőtt a magasabb árcédulás prémium személyautók eladása. Mercedesből 19,65 százalékkal többet – összesen 5680 személyautót – vásároltak a magyar magán-, és jogi személyek tavaly. Ez több, mint az Opel teljes hazai személyautó-értékesítése, és ilyenre hazánkban korábban még sosem volt példa. BMW-ből 15,6 százalékkal, Volvóból 14,8 százalékkal, Audiból 9,97 százalékkal kelt el több az egy évvel korábbinál, miközben a piac egyre csak apadt.
A modellek versenyét ezúttal is a Suzuki Vitara nyerte, második az SX4 S-Cross, harmadik pedig a Fiat 500-as lett. Hatalmasat lépett előre a Kia Ceed (plusz 56,67 %), valamint a Suzuki Swift (plusz 65,17 %) is, amely némi szünet után ismét a top 10-be került. Rajtuk kívül nagyot emelkedett a Hyundai Tucson (plusz 39,88 %), és a Nissan Qashqai (plusz 38,77 %) értékesítése.

Ennyi volt, nem gyártják többet ezeket a slágerautókat: a magyar vásárlók sem fognak örülni a hírnek
A svéd Volvo jelentős mérföldkőhöz érkezik jövőre, kivezetik kínálatukból a dízel autókat.

Drasztikusan átalakul a magyar gasztronómia a klímaváltozás miatt: komoly szemléletváltás kell a hazai konyhákban.
Ha egymás mellé tennénk mind a 2800-at, az Atlanti-óceánig is eljuthatnánk; utunk során pedig tökéletesen kirajzolódna egy a magyar társadalomról szóló szubjektív látlelet.
Már csak 500 nevező kell, hogy magyar Guinness-rekord szülessen októberben! A cél továbbra is, hogy ezren rúgjanak büntetőt az Országos Tizenegyesrúgó Bajnokságon.
A művészről eddig még nem készült monográfia, ezt a hiányt pótolja az ősszel megjelenő, kétnyelvű (magyar és angol) művészeti album készül.
-
Az élelmiszer-infláció letöréséhez nem elég a 6 árharcos multi élelmiszerlánc (x)
Az élelmiszer-inflációban jelenleg gyengülés tapasztalható, amiben a multinacionális élelmiszerláncok árpolitikája is fontos szerepet játszik.
-
Tudatos döntések és kiszámíthatóság (x)
A dm döntési folyamataiban kiemelten fontos szerepe van a fenntarthatóságnak.
-
Hogyan támogatja az innováció a fenntarthatóságot? (x)
A jövő társadalma akkor lesz fenntartható, ha a tudásba fektet
- Befagytak a magyar lakossági gázárak, pedig...
- Bombameglepetés a magyar NB I-ben, fociról van szó
- Volt CIA-elemzővel ült egy asztalhoz a honvédelmi miniszter
- Elemző: nem mondja meg a kormány, pontosan miért ekkora az áfabevétel-hiány
- Erre az időpontra várt minden hazai kerékpáros
- Donald Trump "maga döntött arról", hogy nekimegy a 2020-as választási eredményeknek
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


