Több mint ezer, ismert sportmárkák és külföldi klubcsapatok logójával ellátott hamis terméket találtak a pénzügyőrök egy vállalkozás székhelyén.
Elektronikai cégre csaptak le: tisztességtelenül árulták termékeiket, sok magyar bedőlhetett
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 126 millió forint bírságot szabott ki a lampak.hu világítástechnikai webáruházat üzemeltető cseh cégre - közölte a hatóság pénteken, miután lezárta a versenyfelügyeleti eljárást a vállalkozással szemben.
A tájékoztatás szerint a lampak.hu webáruházat üzemeltető Donoci s.r.o. csehországi székhelyű vállalkozás megtévesztő árfeltüntetési gyakorlatot folytatott, és a weboldalon megjelenő sürgető üzenetekkel is megtévesztette a fogyasztókat.
Ismertették, a cseh vállalkozás 2020 augusztusától kezdődően több módon is tisztességtelenül torzította a vásárlók ügyleti döntéseit. Nem igazolta, hogy a weboldalán nyújtott akciók előtt ténylegesen alkalmazta-e az eredeti árként feltüntetett árat, sőt sok esetben folyamatosan az akciósnak fenntüntetett árakat alkalmazta, így azok nem valódi megtakarításokat, árkedvezményeket jelöltek. Az egyes termékek népszerűsítése során valótlan tájékoztatást adott a termékek iránti keresletről, mivel nem a fogyasztók számára releváns hazai keresleti adatokat ismertette. Emellett sürgető üzeneteket jelenített meg a weboldalán, például a termékek árkedvezménnyel elérhető időtartamának korlátozottságára hivatkozva.
A vállalkozás ezen felül két terméket magasabb áron kínált ajándékkal, mint anélkül, vagyis a csomagajánlat tartalmazta az "ajándék" értékét, amely ezáltal a gyakorlatban elvesztette ezen minőségét - sorolta a GVH közleményében. A vállalkozás az eljárás során végig együttműködött a nemzeti versenyhatósággal, elismerte a jogsértést és jogorvoslati jogáról is lemondott, továbbá komplex megfelelési csomagot vállalt. A cég együttműködő hozzáállását és korrekciós lépéseit mérlegelve a GVH Versenytanácsa jelentős mértékben csökkentette a kiszabott bírság összegét, így végül 126 millió forintos bírságot rótt ki a cégre - tájékoztattak.
A vállalkozásnak a bírság befizetését hat hónap alatt egyenlő részletekben kell teljesítenie. A Gazdasági Versenyhivatal a közleményben felhívta a vállalkozások figyelmét, hogy a versenyhatósági eljárás során számos együttműködési lehetőség áll a vállalkozások előtt, amelyek igénybevételével jelentősen csökkenthetik az eljárás végén kiszabandó bírságot, és bizonyos esetekben, például megfelelő kötelezettségvállalás benyújtása esetén akár még a jogsértés megállapítását is elkerülhetik.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








