11 °C Budapest
400 ezer magyart tesz boldoggá a hazai bank, de maradnak bőven az út szélén

400 ezer magyart tesz boldoggá a hazai bank, de maradnak bőven az út szélén

2017. november 3. 13:00

November 1-től bankkártya helyett Androidos mobilokkal is tudnak fizetni a K&H Bank ügyfelei, egy újonnan elindított szolgáltatás, a K&H mobiltárca segítségével. A bank reményei szerint az újítással növelhetik a "kártyás" vásárlások számát és összértékét is.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
A digitalizáció lehetőséget teremt új megoldásokra

- mondta el Martin Jarolim, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezetője. A bank egy kutatást is végzett a háztartások digitális eszközellátottságával kapcsolatban, amellyel kapcsolatban megállapították, hogy az 5,9 millió magyar internetező közül 3,3 millióan vannak azok, akik a legnyitottabbak a digitális megoldásokra.

Ebben a csoportban mérésük szerint 90 százalékos az okostelefon-ellátottság, így nem meglepő, hogy erre az eszközre koncentrálódik a bank új szolgáltatása.

A bank ügyfeleinek viselkedése is nagy mértékben változott 2012 és 2016 között:

  • 6 százalékkal csökkent a napi fiöklátogatás mértéke,
  • a fióki látogatás célja eltolódik a tanácsadás felé (a tranzakciós cél helyett) és
  • 70 százalékkal nőtt az elektronikus csatornákon a napi bejelentkezés.

Időközben kétharmadára (67%) emelkedett azoknak az ügyfeleknek az aránya, akik több csatornán érik el a bankot, és kitekintve megállapították: a magyar internetező felnőttek 44 százaléka fizet már mobillal, ám mindösszesen 8 százaléka használ erre dedikált applikációt, ennek egyik oka az lehet, hogy ezek az appllikációk még nem elég elterjedtek.

Martin Jarolim azt is elmondta, hogy a Magyar Nemzeti Banknál elérhető adatokhoz viszonyítva a K&H Bank ügyfelei nagyobb mértékben és nagyobb összegben használják az érintés nélküli fizetést, ráadásul 2016 júliusához képest 70 ezer felhasználóval 110 ezerre bővült az aktív mobilbanki felhasználók száma.

Gyorsuló pályán növekszik a K&H mobilbank használóinak száma

- mondta el a bank elektornikus csatornákért felelős munkatársa. Ez alapján logikus, hogy a bank mobilfizetési szolgáltatását a mobilbankba fejlesztették be, ugyanakkor azt is figyelembe vették, hogy így nem kell a regisztrációs folyamaton újra végigmennie az ügyfeleknek. Arra is törekedtek továbbá, hogy összesen egy alkalmazásban elérhetőek legyenek a banki szolgáltatásokkal kapcsolatos funkciók.

Hogy működik?

Első alkalommal a mobiltárca használatához meg kell adni a mobilbanki PIN-kódot, amelyet helyettesíteni lehet az ujjlenyomattal, majd meg kell adnia egy másik kódot, melyet a mobilfizetéskor fogunk használni. Fontos, hogy ezt az új vásárlási kódot nem lehet helyettesíteni ujjlenyomattal, igaz, a rendszer fejleszthető ebbe az irányba. Fontos, hogy az új szolgáltatáshoz digitalizálnunk (tehát a mobiltárcában elérhetővé kell tenni) az arra alkalmas kártyáinkat, ezt ugyanakkor néhány érintéssel megtehetjük, de nem az összes K&H-s kártyával: Visa kártyákkal ugyanis nem, csak Mastercard és Maestro kártyákkal érhető el a szolgáltatás.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 39 646 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 7,28%), de nem sokkal marad el ettől a Sberbank 40 150 forintos törlesztőt (THM 7,66%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A fizetéshez ötezer forint alatt nem szükséges kódot beütni, csak a mobilunkat kell a fizetési terminálhoz érintetni, ötezer forint felett pedig a telefonunkon kell a vásárlási kódunkat megadni. Amennyiben előre tudjuk, hogy nagy összeget fzetünk, vagy nem az elsődéeges kártyánkkal szeretnénk fizetni, akkor előre be tudjuk írni a vásárlási kódunkat, és kiválaszthatjuk a terehelendő kártyát, ugyanis az első két esetben mindig az elsődleges kártyával fizet az applikáció.

Az új szolgáltatást tegnap aktiválta a bank, és mindenféle kommunikáció nélkül már 1570 kártyát digitalizáltak (tehát tettek elérhetővé mobilbatárcára) az ügyfelek és 2300 tranzakciót hajtottak végre.

Az új mobiltárca megoldás azonban nem teljes körű: a bank által kibocsátott 750 ezer kártya 40 százaléka Visa-logós, nekik csak jövőre lesz elérhető a szolgáltatás, ráadásul a mobilbanki ügyfelek negyede iOS-t használ, akik számára szintén nem lesz még elérhető a mobiltárca. Sajtókérdésre a bank lakossági vezetője azt is elmondta, hogy más bank ügyfelei számára sem válik használhatóvá a szolgáltatás, őket majd az online számlanyitással veszik célba, ez ugyanakkor még a jövő zenéje. Mint ismeretes, az OTP Simple alkalmazásában lehetőség van nem OTP-s kártyát is digitalizálni, igaz, ilyenkor egy új, OTP-s vistuális kártya jön létre.

NEKED AJÁNLJUK
A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 27. szerda
Szabina
43. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?