Február 13-án felbocsátották az űrbe Magyarország első műholdját, a Masat-1-et, melynek feladata elsősorban oktatási célokat szolgáló adatgyűjtés lesz.
A műholdat hordozó rakéta az Európai Ûrügynökség francia guyanai kilövőállomásról startolt, magyar idő szerint 11 órakor. A Masat-1 pályára állása után adatokat gyűjt majd környezetéről, és továbbítja őket a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem vevőállomására. Bár a projekt elsősorban oktatási célokat szolgál, a küldetés tapasztalatait a későbbiekben a hazai űripar is hasznosíthatja majd.
A Masat-1 tervezése 2007-ben kezdődött, a fejlesztőcsapatban mérnökhallgatók és doktoranduszok dolgoztak, a munka egy része a BME Ericsson Komplex Hardverfejlesztő Laboratóriumában folyt. A projekt gazdái a labornak otthont adó Elektronikus Eszközök Tanszék, a Szélessávú Hírközlés és Villamosságtan Tanszék és a BME Ûrkutató Csoportja voltak. A projekt 5 éve alatt az egyetem tudásbázisa speciális ismeretekkel gazdagodott, a Masat-1 építése során szerzett tapasztalatok a mérnökképzést és a jövő űripari fejlesztéseit támogatják majd.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








