A válság kifogyhatatlan témát szolgáltat a kutatók, szociológusok számára, akik gyakran egymásnak ellentmondó állításokkal rukkolnak elő. A legfrissebb kutatások szerint a recesszió pozitívan hat a családi életre, mivel a közös otthoni étkezések összehozzák a családtagokat, de hallottuk már ennek ellenkezőjét is.
Az Oxfordi Egyetem szociológusai által készített felmérés szerint a válság következtében egyre kevesebben esznek otthonuktól távol, ami kedvez a közös nagy családi vacsoráknak.
A megkérdezett szülők negyede fontosnak tartja a közös étkezést, már csak a szűkös anyagi lehetőségek miatt is. 48 százalékuk ritkábban eszik étteremben, és minden hatodik úgy érzi, hogy a válság miatt több időt tölt együtt családjával.
A kutatás szerint a brit felnőtt lakosság 67 százaléka hetente legalább háromszor eszik együtt családjával, közel felük pedig minden nap így tesz.
A kutatást vezető professzor szerint az eredmények azt igazolják, hogy a közös étkezés továbbra sem veszít családösszetartó jelentőségéből. Persze nem mindegy az sem, hogy hol és milyen körülmények között költik el közös vacsorájukat a családtagok: ötből hárman asztalnál esznek, 40 százalék még a televíziót is kikapcsolja evés közben, 36 százalék viszont tv előtt ülve fogyasztja el a vacsorát.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








