A válság kifogyhatatlan témát szolgáltat a kutatók, szociológusok számára, akik gyakran egymásnak ellentmondó állításokkal rukkolnak elő. A legfrissebb kutatások szerint a recesszió pozitívan hat a családi életre, mivel a közös otthoni étkezések összehozzák a családtagokat, de hallottuk már ennek ellenkezőjét is.
Az Oxfordi Egyetem szociológusai által készített felmérés szerint a válság következtében egyre kevesebben esznek otthonuktól távol, ami kedvez a közös nagy családi vacsoráknak.
A megkérdezett szülők negyede fontosnak tartja a közös étkezést, már csak a szűkös anyagi lehetőségek miatt is. 48 százalékuk ritkábban eszik étteremben, és minden hatodik úgy érzi, hogy a válság miatt több időt tölt együtt családjával.
A kutatás szerint a brit felnőtt lakosság 67 százaléka hetente legalább háromszor eszik együtt családjával, közel felük pedig minden nap így tesz.
A kutatást vezető professzor szerint az eredmények azt igazolják, hogy a közös étkezés továbbra sem veszít családösszetartó jelentőségéből. Persze nem mindegy az sem, hogy hol és milyen körülmények között költik el közös vacsorájukat a családtagok: ötből hárman asztalnál esznek, 40 százalék még a televíziót is kikapcsolja evés közben, 36 százalék viszont tv előtt ülve fogyasztja el a vacsorát.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok