Úgy tűnik, eljutott végre a repülőgép-utasok és a reptéri vámmentes boltok tulajdonosainak panaszáradata az illetékesek fülébe: az Egyesült Királyság kormánya visszavonná a fedélzetre vihető folyadék mennyiségi korlátozását, ha végre új röntgengépeket telepítenek a repülőterekre.
Újfajta röntgengépekkel kísérleteznek Németországban a kutatók, melyek képesek kiszűrni a csomagvizsgálaton azokat a folyadékokat - például a hidrogén-peroxidot - melyek bombagyártásra alkalmasak lehetnek. Ha a kísérletek sikerülnek, fél-egy éven belül elkezdik felszerelni velük a brit repülőtereket, ahol ezek után fel is oldják a folyadékokra vonatkozó limitet.
A fedélzetre kézipoggyászban felvihető folyadékok mennyiségét 2006 augusztusában korlátozták le 100 milliliterre, miután állítólag terroristák fel akartak robbantani több brit tengerentúli járatot. Az ügyben nyolc embert tartóztattak le, akiket azzal vádolnak, hogy hét, alig néhány órás időtávon belül induló járatot akartak felrobbantani az óceán fölött.
A folyadékok betiltása eddig mintegy 100 millió fontjába került a brit légiiparnak, a megszigorított biztonsági ellenőrzések és a vámmentes boltok forgalmának kiesése miatt. Egyedül a hét angol repteret működtető BAA 3500 új dolgozót volt kénytelen felvenni a biztonsági szolgálatába. Havi két tonna alkoholt koboznak el a repülőtereken és se szeri, se száma a parfümös és egyéb kozmetikai üvegeknek, melyektől kénytelenek megválni tulajdonosaik. (Érthetetlen egyébként, miért nem lehet a duty-free boltokban vásárolt italokat felvinni a fedélzetre, ha azokat a boltosok maguk ragasztják le tasakokba. A világ számtalan országában működik ez a rendszer.)
A szigorításoknak köszönhetően nap, mint nap történnek furcsa esetek a brit repülőtereken. Egy férfi például fagyasztott állapotban szeretett volna vizet felvinni a repülőgépre, arra hivatkozva, hogy annak halmazállapota szilárd. Ennek ellenére elvették tőle. Egy másik férfi a biztonsági szolgálat szeme láttára ivott meg egy üveg vodkát, hogy kárba ne vesszen, ám indulás előtt leszállították a gépről, mert túl részeg volt.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








