Milák Kristóf Los Angelesben zárná le a pályafutását - azt viszont nem tudni, hogy most újrakezdi-e az edzéseket.
Az első olimpián még mindössze kilenc sportágban mérték össze tudásukat a versenyzők, idén Pekingben már 28 sportágban indulhatnak a sportolók. Vannak sportszövetségek, amelyek hosszú éveken át lobbiztak a Nemzetközi Olimpiai Bizottságnál, hogy vegyék fel őket az olimpiai programba, eredménytelenül. Annak jártunk utána, hogy mi határozza meg az olimpiai programot és mennyire befolyásolja egy adott sportág olimpiai jogosultságát a média szerepe és a televíziós nézettség.
1896-ban Athénban még csak kilenc sportág 43 versenyszámában hirdettek győztest, de az olimpiák programja az idő előre haladtával folyamatosan színesedett. A nemzetközi sportélet fejlődésével és az új sportágak megjelenésével a Nemzetközi Olimpiai Bizottság ésszerűen bővítette a sportpalettát, mindig időben húzta meg a vonalat a hagyományos versenyszámok és a tradicionális sportágak mögött.

1936-ban Berlinben ilyen kamerával dolgoztak
Már a második világháború előtt felismerték, hogy a sporteseményekre egyre nagyobb tömeg kíváncsi, ezért a versenyeken rögzített felvételek a filmhíradók állandó tartalmává váltak. Később a rádiózás, majd a televíziózás széles körben történő elterjedésével megjelentek az első élő közvetítések.

1948-ból a BBC közvetítőállása
A minél magasabb nézettség elérése érdekében a szövetség a televíziós társaságok nyomására hajlandó volt egyes sportágak lebonyolítási rendjének a megváltoztatására. Gondoljunk csak az öttusa versenyekre, ahová a teljes stábnak fel kell vonulni a lovaglópályára, a vívóterembe, a lövészetre, az uszodába és a futópályára is. Ha ezeket a helyszíneket nem koncentrálják egy területre és a lebonyolítást nem szűkítik egy napra, akkor a sportág már régen búcsút inthetett volna az olimpiának.

A Madárfészekben és a Vízkockában több tucat kamerával rögzítik az eseményeket
A terem- és a csapatportok közvetítése televíziós szempontból talán a legkönnyebb és a reklámidők értékesítésével sincs különösebb gond. A labdarúgás, a kézilabda, a kosárlabda, valamint az atlétikai versenyek az olimpia idején sokakat még azok közül is lekötnek, akik egyébként nem nagyon követik figyelemmel a sporteseményeket.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az úszóversenyek térhódítása azonban szinte minden más sportágat felülmúlt az elmúlt két-három évtizedben. Amíg korábban a nem igazán övezte akkora rajongás az úszókat, addig manapság az egyik legnézettebb és legkedveltebb sportággá nőtte ki magát. A versenyzők igazi világsztárok lettek, a közvetítések világszínvonalúak és izgalmasak, az eredmények pedig lenyűgözőek. A világrekordokat sorra döntik a versenyzők és egyre több ország iratkozik fel a nagy úszónemzetek sorába.

A kínai televízió központi épülete
Az olimpiai program 2000-ben Sydneyben volt a legszélesebb, azóta öt sportágat már levettek a listáról. A strandröplabda három, a mountain bike és a gumiasztal (trambulin) mindössze két olimpiát élt meg. Korábban is voltak próbálkozások, de akadtak olyan sportágak, amelyekben mindössze egyszer kerültek megrendezésre a versenyek. A kötélhúzó verseny száz éve még stabil olimpiai sportágnak számított ma már inkább megmosolyogtató lenne.
A pekingi olimpia 44 helyszínéről összesen 560 óra közvetítést láthatunk a Magyar Televízióban. A csatorna az események hajnali kezdésétől a kora esti befejezéséig - a hírblokkokat leszámítva - csak a játékokon történtekkel fog foglalkozni élő közvetítések és összefoglalók keretében. A csatorna elmondása szerint a reklámok értékesítéséből származó bevételek már jóval meghaladják a közvetítési jogokért fizetett díjat. A rendezők becslései szerint egyes versenyszámokat világszerte több mint egymilliárd ember kísérhet figyelemmel a képernyőkön keresztül.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








