Az Egyesült Királyságban egy kiskereskedelmi ügyekre fókuszáló bizottság független szabályozó szerv létrehozását javasolja a kormánynak, melynek segítségével gátat lehetne szabni a Tesco és az Asda (a Wal-Mart brit leánycége) terjeszkedésének.
A bizottság emellett azt is javasolja, hogy a kiskereskedelmi ágazatban ne mehessen végbe fúzió és felvásárlás, amíg a kormány nem tudja megvédeni a helyi gazdálkodókat és kisvállalkozókat.
A bizottság jelentése szerint a szűkülő árrések és a folyamatos szabálysértések miatt a kisebb üzletek sorra húzzák le a rolót, holott ezek korábban a városi és vidéki élet fontos komponensei voltak.
A New Economics Foundation adatai szerint 1997 és 2002 között Nagy-Britanniában hetente 50 pék ment tönkre a szupermarketek terjeszkedése miatt.
Jelenleg a Tesco egymaga szívja fel a britek költésének nyolcadát, az élelmiszer szegmensben 30%-os a piaci részesedése, míg az ezen kívüli kiskereskedelmi területen 6.5%-os a szelete. Ez a mértékű dominancia természetesen sokakban ellenszenvet vált ki, az aktivisták és a farmerek tömegei Tescopoly néven weblapot hoztak létre, melyen folyamatosan megosztják aggályaikat a külvilággal.
A Tesco szerint persze a kisebb kereskedelmi egységek nem szenvednek a hipermarketek elnyomásától, mert „maga a vásárló a legjobb szabályozó erő, egy jó piacon pedig mindenkinek van helye, aki meglévő igényeket elégít ki”...
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








