Egyre érdekesebb képet fest a kiskereskedelmi láncok globális terjeszkedési térképe, melyen régiónknak is kiemelkedő szerep jut. Miközben a Tesco mindenféle trükkel szeretné sikeressé tenni amerikai betörését, a Wal-Mart nem titkolt célja, hogy a régió országai között hazánkban is megjelenjen.
Időközben persze a Tesco sem tétlenkedik, a cseh bevásárlásról korábban már beszámoltunk (27 üzletet veszneek az Edeka-tól), a régiós jelenlét megerősítése már csak a versenyjogi hatóságok jóváhagyásán múlik.
Csehország és Magyarország fontosságát hangsúlyozza többek között a Mintel piackutató cég felmérése is, mely szerint a 21-edik század első évtizedében ez a két ország lehet az európai gazdasági növekedés motorja. A prognózisok szerint 2000 és 2010 között az élelmiszer értékesítések 74%-kal emelkedhetnek Európában, míg ezen időszak alatt Magyarországon a forgalom triplázódására, a cseheknél pedig duplázásra lehet számítani.
Mindezek fényében természetes, hogy vonzó a régió az óriások számára, a vonzerőhöz azonban emellett az is hozzájárul, hogy a lakosság meglehetősen árérzékeny.
A PWC tanulmánya is megerősíti azt, hogy a nagyobb kiskereskedelmi láncok egyszerűen nem engedhetik meg maguknak a kelet-európai piacok negligálását, kiemelik azonban, hogy a célországok piacai közelítenek a telítettségi szinthez, így a vállaltoknak egyre inkább a vidéki területekre kell fókuszálniuk.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








