16 °C Budapest

Meglepetés a magyar benzinkutakon: nem csak az üzemanyaggal szakítanak

2019. július 3. 13:00

A tankolás mellett egyre nagyobb a súlya a töltőállomásoknál a nem üzemanyag termékek eladásának, szakértők szerint a meleg italok, szendvicsek és egyéb élelmiszertermékek benzinkutakon történő értékesítése belátható időn belül megközelítheti az üzemanyag-eladásokból származó bevételt.

A Mol-csoport EBITDA-jának már 15,7 százalékát adja a fogyasztói szolgáltatások üzletága és 2018-ban a növekedés dinamikus, az egy évvel korábbi szinthez képest 18 százalékkal nőtt a divízió eredménye (bár ebben nem csak a gyorséttermi szolgáltatások, hanem a Mol Limo autómegosztó is benne van). A bővülés nem csak az értékesítési volumen növekedésének, hanem a termékek növekvő árrésének is köszönhető és a Mol becslései szerint 2030-ra a csoportszintű eredmény harmadáért felelhet az üzletág - áll a Világgazdaság összegzésében, amit a Portfolio szemlézett.

A versenytársak közül a Shell és az OMV nem közölt pontos számokat, de elmondták, hogy a kiskereskedelmi üzletág a teljes forgalom közel 15 százalékát adja. A Molnál a csoportszintű árbevételben jelenleg 70-30 százalék a megoszlása a benzin-és dízelértékesítések bevétele, illetve az egyéb szolgáltatások bevétele között.

Szakértők szerint a meleg italok, szendvicsek és egyéb élelmiszertermékek benzinkutakon történő értékesítése belátható időn belül megközelítheti az üzemanyag-eladásokból származó bevételt. A Shellnél ez globális kitűzött cél is, amit 2025-re terveznek elérni. Az OMV viszont ügy gondolja, hogy az üzletek mérete valószínűleg nem teszi lehetővé, hogy az üzletág forgalma elérje az üzemanyagok értékesítését.

A Mol Csoport több mint 1900 töltőállomásából hét országban összesen 705 benzinkúton van Fresh Corner, amit 2021-ig 1250 darabra bővítenének. Magyarországon 130 egység van. A 189 hazai Shell-kútból 57-et az új shopkoncepció szerint alakítottak át,a 197 OMV-kút közül pedig 114 a VIVA-kávét forgalmazó egységek száma. Spar Express-üzletek pedig 85 helyen vannak.

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem