2010. április 16. és 18. között, a IV. Oldtimer Expo-n, a Vasúttörténeti Parkban állítják ki a legnemesebb oldtimereket. Az érdeklődők több mint 5 ezer négyzetmétert járhatnak be, ahol 230-nál is több járművet csodálhatnak majd meg.
Az előző évekhez hasonlóan a veterán járgányok nagy része eddig még nem mutatta meg magát a nagyközönség előtt. Nemcsak a fedett csarnokban, a szabadtéren is várják a kíváncsiskodókat a múlt nagy képviselői: lesznek autók, buszok, motorok, kerékpárok és teherautók egyaránt.
A IV. Oldtimer Expo vendége lesz egy Wanderer W25K típusú gyönyörűség, amely Horthy István autója lehetett egykoron. Az óriást Ifjabb Horthy Miklós is sűrűn vezette, erről egy fénykép is tanúskodik majd a rendezvényen. Az biztos, hogy a két, hazánkba került példány közül ezt a Hess-féle képviselet hozta be, de hogy ki vette át tőle, az a korabeli anyagokból nem derül ki. Viszont a két magyarországi példány közül egy a kormányzó idősebb fiáé, egy pedig Kohner Auguszta bárónő tulajdonában volt. A német Wanderer márka az Audi négy karikájának egyikét szimbolizálja. A W 25 K kora egyik legszebb roadstere, mindössze 259 példányban készült kabrió változatával együtt. 1936-38 között, az akkori szokások szerint kézi munkával, egyenkénti szereléssel rakták össze a példányokat. Az alvázat a Wanderer szállította, a karosszéria a stuttgarti Baur cégnél készült.
A világon csak kettő darab létezik az Opel Kapitän Hebmüller Cabriolet-ből, ebből egy az Oldtimer Expo-n mutatkozik be! Ennek a típusnak a különlegességét többek között az adja, hogy az Opel gyár az autónak csak az alvázát, a futóművét, a motorját és a kocsi orrészét gyártotta. A karosszéria többi részét a németországi Hebmüller cég egyéni megrendelésre, saját igényeknek megfelelően készítette.

Opel szakértők azt mondják: elképzelhető, hogy mindössze 15-20 darab készült belőle. Az autó akkoriban nagyon korszerűnek és megbízhatónak számított- több Mercedes típust is megelőzve. A háború után ez volt az első 6 hengeres típus, melyet az amerikai hadsereg megrendelésére a németek újra gyárthattak. Ez az 1940-ből származó óriás 55 lőerős volt, de már 125 km/h sebességgel döngetett az utakon. Most mintegy 20 millió forintot ér.
Ami önmagában impozáns: a Rolls Royce 20/25 Hooper Limousine ("Goshawk"). Az Oldtimer Expo-n bemutatkozó darab 1933-ból való. 3669 köbcentis motorja majdnem 51 lóerőre volt képes, ezzel 119 km/h sebességet tudott elérni.

Ebből a típusból mindössze 18 darab készült - veszett drágán. Eredeti ára 1560 font, ebből a pénzből nagyjából 10-12 darab átlagos járművet lehetett venni. 6 hengeres soros motor, szervo fék 4 keréken, dupla gyújtásrendszer - igazi királynő.
Ferrari 250 GT tipo 508C. Az 1958-ban készült járgánynak az elmúlt 30 évben csupán egy tulajdonosa volt, aki miután hozzá került a kétüléses, Farina karosszériás kocsi, átépíttette az egyébként a Ferrarinak is bedolgozó Bachelli & Villa cég, és új ruhát szabatott rá. A mechanikus elemeket a Dienna e Silingardi, egy szintén a gyárnak bedolgozó cég specialistái módosították, a Dunlop dobfékekekt lecserélték tárcsafékes rendszerre és az eredetileg 240 lóerős motor teljesítménye 280-ra növekedett.

Az átalakítások után a kocsi a Tour de France autóversenyre kifejlesztett gyári gépekhez hasonló tulajdonságokat kapott. Jelenleg hazánkban esik át egy minőségjavító restauráláson ez a svájci tulajdonban lévő maranelloi paripa.
Aston Martin DB5. Az 1963 és 65 között készített járgányok egyike James Bond legismertebb szolgálati autója, legelőször a Goldfinger epizódban mutatkozott be. Az extra felszereltségű autóban minden volt, ami szem-szájnak, illetve titkos ügynöknek ingere: katapultülés, fedélzeti géppuskák, ködgyártó, az útra olajat kiöntő mechanizmus, telefon, tv, és, és, és... A mai, internetezős világban már másképpen gyűlnek az információk, de a hatvanas években még bizony el kellett távolítani a kellemetlen vetélytársakat és erre kiválóan és látványosan felelt meg ez a pompás gép.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A DB rövidítés a cég tulajdonosának, David Brown-nak monogramja. 3995ccm-es soros, hathengeres motorját a lengyel számazású Tadek Marek tervezte, akinek munkájával a cég legendás hírnevét magalapozta. Teljesítménye 286 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 3850-es fordulatszámnál 390Nm, ami korában élenjáró, de még manapság is tekintélyes adat. Végsebessége 232 km/h, ezzel az autóskártyában már nyerni is lehet. A kiállított DB5-öst az angliai gyár szakemberei restaurálták. A nálunk bemutatandó darabról nincs közreadható fotó, ezért is kell élőben megnézni. A csatolt kép csak illusztráció, az előtte álló fiatalember Sean Connery, sajnos őt nem látjuk élőben a rendezvényen.
És amivel Szörnyella de Frász furikázik: a Panther De Ville. Az angol Panther cég a 70-80-as években, kézi munkával gyártott autókat készített, zömében kétüléses roadstereket. A De Ville változatból 59 db látta meg a napvilágot: 13 darab kétajtós Convertible (cabrio) és 46 négyajtós, kemény tetős Saloon kivitel. A kocsi karosszériája alumínium. Ilyen autóval járt többek között Elton John, Kenny Rogers, Rock Hudson, Oliver Reed, Johnny Holiday, és a szaudi herceg.

A 101 és 102 kiskutya című filmben a Glenn Close által megszemélyesített Szörnyella De Frásznak (Cruella De Ville) egy átalakított, 2 ajtós, Panther De Ville volt az autója. Ez a darab a Párizs melletti Euro Disney-ben látható. A IV. Oldtimer Expo-n bemutatkozó De Ville-t Christian Anders, német énekes megrendelésére készítették. A kocsi 2006-ban megúszott egy tűzvészt úgy, hogy körülötte mintegy 50 oldtimer veszett oda.
Nyitvatartás:
Április 16. péntek: 13.00 - 22.00
Április 17. szombat: 09.00 - 22.00
Április 18. vasárnap: 09.00 - 18.00
Cím:
IV. OLDTIMER EXPO
MAGYAR VASÚTTÖRTÉNETI PARK
1142 Budapest, Tatai út 95.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára
-
Jön a nyári kupondömping a SPAR-nál! (x)
Több száz termék akár féláron – indul a SPAR nyári kuponakciója! Júliusban visszatérnek a SPAR kuponnapok, ahol nemcsak a strandtáskád, hanem a bevásárlókosarad is tele lehet kedvezményekkel!
-
Digitális vállalkozói számla a BinX-től (x)
Gyors, modern és ügyfélbarát vállalati számlaszolgáltatást kínál a hazai neobank, a BinX, sőt a tranzakciós illetéket sem hárítja át ügyfeleire.


