Válság és zéró tolerancia: van akinek ez jól jött!

Pénzcentrum
2009. június 18. 06:20

Miközben a gazdaság különböző ágazataiból sorra érkeznek a hírek a lehetőségek beszűküléséről, az elbocsátásokról és a veszteségekről, addig a sofőrszolgálatok nem csak, hogy jól vannak, de lendületesen bővülnek is.

A sofőrszolgálatok sikere alapvetően két tényezőre vezethető vissza. Az egyik a múlt év májusában bevezetett zéró tolerancia elve, melynek értelmében már a minimális alkoholfogyasztáson kapott sofőrök is súlyos retorziókra számíthatnak a rendőrség részéről. Bár a szigorúbb szabályok hatását nehéz pontosan számokba önteni, az jól látszik, hogy tavalyóta lendületesen növekszik a sofőrszolgálatok ügyfeleinek száma: volt olyan cég, ahol 6-8, volt ahol 20-30 százaléknyi forgalomnövekedést tulajdonítottak a zéró tolerancia bevezetésének.

A másik változás, mely lendületet adott a sofőrszolgálatok bővülésének meglepő módon épp a válság volt. A nehezebb gazdasági helyzet ugyanis felrúgta a berögzült szokásokat és új megoldások, új útvonalak felfedezésére késztette az ügyfeleket. Akármilyen hihetetlen ugyanis: a sofőrszolgálatot a lakosság nagy része prémium szolgáltatásnak tartja, mely csak a gazdagok és sikeresek kiváltsága. Anélkül, hogy megnéznék az árakat.

Pedig a sofőrszolgálatok árai egyáltalán nem magasak, legalábbis a taxizáshoz képest nem: általánosságban elmondható, hogy olcsóbb hazajutni sofőrszolgálattal, mint oda és visszaútra is kifizetni a taxidíjat. Az árképzés persze nem egyértelműen kedvez a sofőrszolgálat irányában. A bevett gyakorlat ugyanis Budapesten az, hogy az árakat az indulási és az érkezési kerület határozza meg, nem a fizikailag megtett távolság. Vagyis hiába van az indulási és érkezési pont között alig egy kilométer, ha közben van egy kerülethatár, az bizony megdobja a tarifát. (Ezen felül a benzinköltség is differenciálja a tarifát, hiszen a saját autónkba mi fizetjük az üzemanyagot. Már ha...)

Egy másik apró hátrány a taxikéhoz képest magasabb kiállási idő. A sofőrök ugyanis nem saját autóban keringenek a városban, hanem külön erre a célra tartott szállítók viszik ki őket az indulási pontra, majd szedik fel őket megérkezés után. Éppen ezért rendkívül fontos a cégek imidzse szempontjából a pontos tájékoztatás és annak maradéktalan betartása - mondta Takács Mihály, az SOS Sofőrszolgálat PR-menedzsere. Az ügyfélnek tudnia kell, miért vár többet egy sofőrre, mint egy taxira, ugyanakkor egy perccel sem szabad tovább várakoztatni, mint amennyit a telefonba ígértek neki. A konkurenciaharcban sok kisebb cég a villámgyors kiállással igyekezett ügyfeleket szerezni magának, ám túlvállalták magukat. A késések nyomán aztán hamar odalett a presztízs, az ügyfelek elmaradoztak és vállalkozás kénytelen volt csődöt jelenteni.

Nagy Ádám, a Sofőrsegély marketingfelelőse szerint is a jó sofőrszolgálat gyors, pontos, megbízható, és alkalmazkodó. Ez utóbbira Nagy saját bevallása szerint órákon keresztül tudná sorolni a példákat. Van, akit "szórakozni" szállítanak a saját autójában, majd a sofőr meg is várja, amíg az ügyfél végez. Vannak, akik öten szeretnének a saját autóban utazni, holott a sofőrrel együtt már hatan lennének, és van, akinek nincs is autója a helyszínen, csak összetévesztette a taxit és a sofőrszolgálatot. Az ilyen helyzetekre mind megoldást kell találni.

A rugalmasságra azonban nem csak a folyton változó igényű vendégek miatt van szükség a sofőrcégeknél, hanem a munka megszervezése miatt is - mondta Takács Mihály. Az ügyfél kívánalmai miatt ugyanis előfordul, hogy egy-egy sofőr egész éjszakára kiesik, akinek a pótlásáról aztán gondoskodni kell. Takács szerint elő-előfordul, hogy ha egyszerre teljesíthetetlen mennyiségű megrendelés érkezik, akkor a más cégektől kérnek segítséget, mivel a szakma jó imidzse a jelenlegi felfelé ívelő szakaszban fontosabb, mint a konkurenciaharc.

A közös cél ugyanis az, hogy minél több ügyfelet igyekezzenek becsábítani a piacra. Ebben vannak segítségükre a sofőrök is, akiket igyekeznek nagy körültekintéssel kiválasztani a szolgáltatók. A PÁV-vizsga általában alapkövetelmény, míg a nagy vezetési gyakorlat és a városismeret fontos előnyt jelent, így nem csoda, hogy a sofőrszolgálatok autósainak jó részét a taxistársadalom termelte ki magából. Már ezen a téren is van differenciálódás, hiszen létrejött a Vénusz sofőrszolgálat, mely csak női sofőröket foglalkoztat. Bár a munkatársak egytől-egyig harminc év körüli, sok év autós rutinnal rendelkező hölgyek, atrocitás, kellemetlenség állítólag még sosem érte őket.

NEKED AJÁNLJUK
Húsbavágó igazságról rántja le a leplet a magyar rendező: ilyen film is ritkán készül itthon

A független filmeknek mindig lesz létjogosultságuk, ahogy közönségük is - vallja Pető Szabolcs, filmrendező.

Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Magyarok milliói vágják maguk alatt a fát: csúnyán ráfizethet, aki így fűt 2022 telén

A téli időszakban, fűtésszezonkor az ország légszennyezettségének mintegy 83-85 százalékáért felelős a lakossági fűtés.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 4. vasárnap
Borbála, Barbara
48. hét
December 4.
A cookie napja
December 4.
Advent (2.)
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. december 3. 19:16