A Pénzcentrum olvasói körében végzett felmérésünk azt mutatja, hogy az alkoholos befolyásoltság alatti vezetés is megosztja a magyar társadalmat.
Miközben a gazdaság különböző ágazataiból sorra érkeznek a hírek a lehetőségek beszűküléséről, az elbocsátásokról és a veszteségekről, addig a sofőrszolgálatok nem csak, hogy jól vannak, de lendületesen bővülnek is.
A sofőrszolgálatok sikere alapvetően két tényezőre vezethető vissza. Az egyik a múlt év májusában bevezetett zéró tolerancia elve, melynek értelmében már a minimális alkoholfogyasztáson kapott sofőrök is súlyos retorziókra számíthatnak a rendőrség részéről. Bár a szigorúbb szabályok hatását nehéz pontosan számokba önteni, az jól látszik, hogy tavalyóta lendületesen növekszik a sofőrszolgálatok ügyfeleinek száma: volt olyan cég, ahol 6-8, volt ahol 20-30 százaléknyi forgalomnövekedést tulajdonítottak a zéró tolerancia bevezetésének.
A másik változás, mely lendületet adott a sofőrszolgálatok bővülésének meglepő módon épp a válság volt. A nehezebb gazdasági helyzet ugyanis felrúgta a berögzült szokásokat és új megoldások, új útvonalak felfedezésére késztette az ügyfeleket. Akármilyen hihetetlen ugyanis: a sofőrszolgálatot a lakosság nagy része prémium szolgáltatásnak tartja, mely csak a gazdagok és sikeresek kiváltsága. Anélkül, hogy megnéznék az árakat.
Pedig a sofőrszolgálatok árai egyáltalán nem magasak, legalábbis a taxizáshoz képest nem: általánosságban elmondható, hogy olcsóbb hazajutni sofőrszolgálattal, mint oda és visszaútra is kifizetni a taxidíjat. Az árképzés persze nem egyértelműen kedvez a sofőrszolgálat irányában. A bevett gyakorlat ugyanis Budapesten az, hogy az árakat az indulási és az érkezési kerület határozza meg, nem a fizikailag megtett távolság. Vagyis hiába van az indulási és érkezési pont között alig egy kilométer, ha közben van egy kerülethatár, az bizony megdobja a tarifát. (Ezen felül a benzinköltség is differenciálja a tarifát, hiszen a saját autónkba mi fizetjük az üzemanyagot. Már ha...)
Egy másik apró hátrány a taxikéhoz képest magasabb kiállási idő. A sofőrök ugyanis nem saját autóban keringenek a városban, hanem külön erre a célra tartott szállítók viszik ki őket az indulási pontra, majd szedik fel őket megérkezés után. Éppen ezért rendkívül fontos a cégek imidzse szempontjából a pontos tájékoztatás és annak maradéktalan betartása - mondta Takács Mihály, az SOS Sofőrszolgálat PR-menedzsere. Az ügyfélnek tudnia kell, miért vár többet egy sofőrre, mint egy taxira, ugyanakkor egy perccel sem szabad tovább várakoztatni, mint amennyit a telefonba ígértek neki. A konkurenciaharcban sok kisebb cég a villámgyors kiállással igyekezett ügyfeleket szerezni magának, ám túlvállalták magukat. A késések nyomán aztán hamar odalett a presztízs, az ügyfelek elmaradoztak és vállalkozás kénytelen volt csődöt jelenteni.
Nagy Ádám, a Sofőrsegély marketingfelelőse szerint is a jó sofőrszolgálat gyors, pontos, megbízható, és alkalmazkodó. Ez utóbbira Nagy saját bevallása szerint órákon keresztül tudná sorolni a példákat. Van, akit "szórakozni" szállítanak a saját autójában, majd a sofőr meg is várja, amíg az ügyfél végez. Vannak, akik öten szeretnének a saját autóban utazni, holott a sofőrrel együtt már hatan lennének, és van, akinek nincs is autója a helyszínen, csak összetévesztette a taxit és a sofőrszolgálatot. Az ilyen helyzetekre mind megoldást kell találni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A rugalmasságra azonban nem csak a folyton változó igényű vendégek miatt van szükség a sofőrcégeknél, hanem a munka megszervezése miatt is - mondta Takács Mihály. Az ügyfél kívánalmai miatt ugyanis előfordul, hogy egy-egy sofőr egész éjszakára kiesik, akinek a pótlásáról aztán gondoskodni kell. Takács szerint elő-előfordul, hogy ha egyszerre teljesíthetetlen mennyiségű megrendelés érkezik, akkor a más cégektől kérnek segítséget, mivel a szakma jó imidzse a jelenlegi felfelé ívelő szakaszban fontosabb, mint a konkurenciaharc.
A közös cél ugyanis az, hogy minél több ügyfelet igyekezzenek becsábítani a piacra. Ebben vannak segítségükre a sofőrök is, akiket igyekeznek nagy körültekintéssel kiválasztani a szolgáltatók. A PÁV-vizsga általában alapkövetelmény, míg a nagy vezetési gyakorlat és a városismeret fontos előnyt jelent, így nem csoda, hogy a sofőrszolgálatok autósainak jó részét a taxistársadalom termelte ki magából. Már ezen a téren is van differenciálódás, hiszen létrejött a Vénusz sofőrszolgálat, mely csak női sofőröket foglalkoztat. Bár a munkatársak egytől-egyig harminc év körüli, sok év autós rutinnal rendelkező hölgyek, atrocitás, kellemetlenség állítólag még sosem érte őket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiváló minőség a tányérodon – KMÉ-védjegyes termékek a Mecsek Baromfi Kft.-től (x)
A Mecsek Baromfi Kft. friss csirkehúsai elnyerték a KMÉ-védjegyet, amely biztosítja a vásárlók számára a valóban kiemelkedő minőséget.
-
A magyar befektetők fele nagy lehetőséget szalaszt el (x)
Egyre nagyobb az érdeklődés a TBSZ iránt, a befektetők többsége viszont még mindig nem használja ki ennek az adóhatékony befektetési módnak az előnyeit.
-
Hoppá! Tudtad melyik bank lett a legjobb lakossági állampapír forgalmazó? (x)
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) idén is a Gránit Banknak ítélte „Az év Lakossági állampapír forgalmazója” díj ezüst fokozatát.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


