5 °C Budapest

Tengeri autópályák? Az EU így csökkentené a környezetszennyezést

Pénzcentrum
2008. szeptember 30. 11:00

Brüsszel a közúti járműforgalom, így a személy- és áruszállítás tengerekre terelését szorgalmazza a "Motorways of the Sea" (MoS) elnevezésű programmal, aminek megvalósításán keresztül azt szeretné elérni, ha 2010-re legalább olyan egyszerű és kézenfekvő lenne a tengeri közlekedés, mint a szárazföldi.

Mindezt az európai kikötőket összekötő, rendszeres hajójáratok indításával kívánja megvalósítani, ami versenyképes alternatívát jelentene a torlódásoktól és forgalmi dugóktól hemzsegő, energiafelhasználás és károsanyag-kibocsátás terén jóval hátrányosabb helyzetben lévő szárazföldi közlekedés számára.

Szintén nyomós érv a tengeri "autópályák" létrehozása mellett, hogy ezek kialakítása, a tengeri folyosók kijelölése, és a kikötők kiépítése jóval olcsóbb, mint a szárazföldieké.

A program 2001-es indulása óta négy MoS folyosót kezdtek kiépíteni, melyek várhatóan 2010-ben már valóban összekötik Európa tengerpartjait, illetve kikötőit.

Brüsszel természetesen támogatást is nyújt majd a tengeri autópályák beruházásaihoz, a 2007-2013 időszakra 700 millió euró áll rendelkezésre, amit többek között a TENT és a Marco Polo elnevezésű programokon keresztül lehet igénybe venni az infrastruktúra kiépítéséhez.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az állami támogatások rendszerét, valamint az Európai Beruházási Bank támogatási szerepét a folyamatban még idén ősszel tisztázni szeretné az Európai Bizottság.

Ugyanakkor az európai kikötőket összefogó szervezet (ESPO) vezetője aggodalmát fejezte ki a támogatások versenyt korlátozó hatása miatt, szerinte ugyanis a piaci mechanizmusoknak, így a keresletnek kellene eldöntenie, hogy mely kikötő váljon kulcsfontosságúvá, nem pedig a támogatási összegek odaítélőinek.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 19. péntek
Viola
51. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?