Tengeri autópályák? Az EU így csökkentené a környezetszennyezést

Pénzcentrum
2008. szeptember 30. 11:00

Brüsszel a közúti járműforgalom, így a személy- és áruszállítás tengerekre terelését szorgalmazza a "Motorways of the Sea" (MoS) elnevezésű programmal, aminek megvalósításán keresztül azt szeretné elérni, ha 2010-re legalább olyan egyszerű és kézenfekvő lenne a tengeri közlekedés, mint a szárazföldi.

Mindezt az európai kikötőket összekötő, rendszeres hajójáratok indításával kívánja megvalósítani, ami versenyképes alternatívát jelentene a torlódásoktól és forgalmi dugóktól hemzsegő, energiafelhasználás és károsanyag-kibocsátás terén jóval hátrányosabb helyzetben lévő szárazföldi közlekedés számára.

Szintén nyomós érv a tengeri "autópályák" létrehozása mellett, hogy ezek kialakítása, a tengeri folyosók kijelölése, és a kikötők kiépítése jóval olcsóbb, mint a szárazföldieké.

A program 2001-es indulása óta négy MoS folyosót kezdtek kiépíteni, melyek várhatóan 2010-ben már valóban összekötik Európa tengerpartjait, illetve kikötőit.

Brüsszel természetesen támogatást is nyújt majd a tengeri autópályák beruházásaihoz, a 2007-2013 időszakra 700 millió euró áll rendelkezésre, amit többek között a TENT és a Marco Polo elnevezésű programokon keresztül lehet igénybe venni az infrastruktúra kiépítéséhez.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Az állami támogatások rendszerét, valamint az Európai Beruházási Bank támogatási szerepét a folyamatban még idén ősszel tisztázni szeretné az Európai Bizottság.

Ugyanakkor az európai kikötőket összefogó szervezet (ESPO) vezetője aggodalmát fejezte ki a támogatások versenyt korlátozó hatása miatt, szerinte ugyanis a piaci mechanizmusoknak, így a keresletnek kellene eldöntenie, hogy mely kikötő váljon kulcsfontosságúvá, nem pedig a támogatási összegek odaítélőinek.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. június 20. péntek
Rafael
25. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. június 20. 19:32