Woman complaining on the phone bill letter confused

Búcsúzhatnak a magyarok az egyik legnagyobb rémálmuktól? Erre is megoldás lehet az AI

2023. augusztus 16. 11:31

A már rendelkezésre álló technológiákhoz kapcsolódó kedvező tapasztalatok hatására az ügyfélszolgálat az egyik olyan terület, ahol a mesterséges intelligencia (AI) a közeljövőben a legnagyobb változásokat eredményezheti. A United Call Centers (UCC) piaci adatokra alapozott előrejelzése szerint néhány éven belül már Magyarországon is a tranzakciók döntő hányada automatizált, AI által irányított folyamatok mentén zajlik majd, különösen az olyan szabályozott területeken, mint a pénzügyi szolgáltatások, vagy éppen a logisztika.

A mesterséges intelligencián alapuló digitális átállás az ügyfélszolgálati szektorban az ügyfelek számára is számos jelentős előnnyel jár. A hívásvárakoztatás gyakorlatilag kiküszöbölhető (nemzetközi felmérések alapján a várakozási idő iparági átlaga jelenleg 25,8 másodperc), a szolgáltatás tetszőleges időpontban elérhető, emellett jelentősen javul az azonnali megoldást eredményező kontaktusok aránya is.

A negatív ügyfélélmények kiszűrése alapvető érdeke minden szolgáltatónak: A UCC közelmúltban végzett felméréséből kiderült, hogy az ilyen negatív tapasztalatok a válaszadók 43 százalékának alapvetően, további 34 százalékának számottevően, 18 százalékának pedig kis mértékben befolyásolja az érintett szervezetről alkotott véleményét. Mindössze 5 százaléknyian jelezték azt, hogy egy ilyen tapasztalat nincs hatással a megítélésükre.
A kulcs a megfelelően strukturált tudásbázis

„Már azzal jelentős hatékonyságjavulás érhető el, ha az operátorok a válaszadás alapját képező tudásbázisokat nem száraz, nehezen áttekinthető dokumentumokban, hanem komplex keresővel is ellátott, kimagasló vizuális ergonómiával felépített felületen tudják elérni – magyarázta Juhász Zsolt Máté, az United Call Centers ügyvezető igazgatója. – Ezért számos nagyvállalati ügyfelünket ma már az erre az alapkoncepcióra épülő szoftveres megoldással támogatjuk.”

Amennyiben a megfelelően strukturált adatbázis rendelkezésre áll, csupán egy további lépés a mesterséges intelligencia alkalmazása.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A már ma is működő AI Co-Pilot funkció az adott tartalmakat megtanulja, és chat formátumban generál azonnali válaszokat a munkatársak számára, melyeket ők átalakítás nélkül kommunikálhatnak az ügyfelek számára, ezzel csökkentve a várakozási időt és fokozva az ügyfélélményt. A funkció a többi generatív AI-hez (például a ChatGPT-hez is) nagyon hasonló elven működik (mindkét alkalmazást azonos motor működteti), azzal a lényegi különbséggel, hogy kizárólag az adott, zárt, szakmailag validált tudásbázisra támaszkodik a válaszadás során. vagyis az adatok és információk nem kerülnek ki idegen szerverekre.

Hosszú távon sem nélkülözhető az élő operátor

Az UCC tapasztalatai szerint az AI alkalmazása mellett már ma a hívások akár 20 százaléka automatikusan kezelhető, és a mesterséges intelligencia által vezérelt ügyfélszolgálati rendszerekben néhány éven belül az ismétlődő feladatok jelentős részét már automatizáltan fogják megoldani. Azonban hosszú távon is maradnak olyan speciális, összetettebb feladatok, amelyeknek ellátását emberi erőforrásra kell bízni. Minden olyan ügy ebbe a kategóriába tartozik, amelynél kiemelt szerepe van az empátiának – jellemzően ilyen terület az ügyfélpanaszok kezelése.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 27. 19:15
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem