Karácsony után egyre nagyobb esély mutatkozik arra, hogy hidegebb, téliesebb időjárás éri el Európa nagy részét, benne a Kárpát-medencét is.
Alig kezdődött el, máris vége lehet a síszezonnak: nem csak itthon, külföldön is zárnak a sípályák
A tavaszias időjárás miatt Szlovéniában több sípályát is bezártak, Horvátországban pedig törölték az alpesisízők világkupa-sorozatának csütörtökre tervezett műlesikló versenyét Zágrábban. Manuela Bozic Badalic, a szlovén sífelvonó szövetség vezetője az STA szlovén hírügynökségnek pénteken elmondta: a magas hőmérséklet lehetetlenné teszi a mesterséges hó készítését, és felemésztette azt a havat is, amelyet a síterepeknek sikerült elkészíteniük az ünnepek előtt, ezért sokan bezártak.
Manuela Bozic Badalic szerint mások húsz centiméteres hóval küszködnek. Az egyetlen kivétel a Kanin-hegység, amely az olasz-szlovén határon fekszik, ott egyméteres a hó, ami kevés az ottani síterepekre, de a síelés lehetséges - hangsúlyozta. Jelezte: Cerkno, Soriska Planina, Stari Vrh és Gace síterepei zárva tartanak, míg például a Kranjska Gora, a Krvavec és a Vogel északon küzdenek, hogy a sípályákat fehéren tartsák, egyebek között azzal, hogy a havat más területekről szállítják a pályákra.
Krvavecnél a hótakaró jelenleg mindössze 30 centiméter vastag, és a magas hőmérséklet és páratartalom miatt tovább zsugorodik, így a 13 síliftből ma már csak öt üzemel, a 26 pályából pedig csak hat tart nyitva - mondta, hozzátéve, hogy az északkeleti Pohorje és Rogla is a megszokottnál jóval kisebb kapacitással üzemel.
A tény az, hogy még a legjobb mesterséges hórendszer sem képes havat készíteni, ha 10 Celsius-fok van és 80 százalékos a páratartalom
- mondta Bozic Badalic. Rámutatott, hogy a hóhiány miatt sokan lemondták a szállásfoglalásukat, s míg a Vogel azt reméli, hogy vasárnap húsz centiméter hó esik, a többi síközpont nem túl optimista az időjárás-előrejelzést illetően.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Eközben Horvátországban ezen a héten tartották meg a Hókirálynő elnevezésű alpesisí-világkupa műlesiklás versenyét, amelyet 2005-től rendeznek meg a Medvednica-hegy Sljeme csúcsán, Zágráb felett. A szerdai versenyt a már akkor sem ideális körülmények ellenére még megtartották, de a csütörtöki futamot már törölni kellett.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








