Az Amazon tárgyalásokat folytat a ChatGPT fejlesztőjével, az OpenAI-jal egy potenciális befektetésről.
Erősödő üzleti bizalom, a hazai befektetők dominanciája az ingatlanpiacon és az ipari ingatlanok iránti töretlen bérlői kereslet – ezek jellemezték 2021 első negyedévét friss kutatások alapján. A gazdaság teljesítményének növekedése nagymértékben függ az átoltottságtól, az irodapiacon pedig határozott növekedés indulhat el a második negyedévben.
Erősödő üzleti bizalom, a hazai befektetők dominanciája az ingatlanpiacon és az ipari ingatlanok iránti töretlen bérlői kereslet – ezek jellemezték 2021 első negyedévét a CBRE kutatásai alapján. A gazdaság teljesítményének növekedése nagymértékben függ az átoltottságtól, az irodapiacon pedig határozott növekedés indulhat el a második negyedévben. CBRE üzemeltetési tapasztalat szerint a bevásárlóközpontok sikeresen és fegyelmezetten nyitottak újra a márciusi bezárásokat követően, a látogatószám pedig a márciusi lezárás előtti szint fölött van.
Hazai befektetői láz a magyar ingatlanpiacon
Az első negyedévben a befektetési érték összesen 179 millió EUR volt, amely az előző év vonatkozó negyedévéhez viszonyítva – melyet még csak elenyésző részben érintett a koronavírus-járvány – 27 százalékos növekedést jelent. Az előző év második felében tapasztalható tendencia a hazai befektetésekkel kapcsolatban tovább erősödött, az első negyedévben kizárólag magyar befektetők zártak vételi tranzakciókat. Míg az év elején a tranzakciók leginkább a tavalyi évről áthúzódó irodapiaci adásvételek voltak, az érdeklődés egyértelműen az ipari ingatlanok irányában erősödött a legjobban: ebben a szektorban az év közepén már láthatunk érdemi forgalomnövekedést.
Továbbra is az ipari ágazat a legerősebb
Az első negyedéves adatok alapján az ipari ágazat jobban teljesített a kiskereskedelmi szektornál és az irodapiacnál a bérbeadások tekintetében is, mivel míg utóbbiakat meghatározóan érintették a harmadik hullám miatti lezárások, az ipari ingatlanok iránti kereslet töretlen maradt. Míg a bérbeadási szint (szezonálisan tisztítva) 105 százalékkal haladja meg a tavaly ilyenkor mért értéket, az irodai bérbeadás hasonló mutatója 52 százalékkal marad el a tavaly ilyenkor mért szinttől. A gazdasági teljesítmény növekedése abban az esetben tud magasabb fokozatba kapcsolni, ha az átoltottság révén sikerül egyre több területen a normális üzleti működést helyreállítani - ebben a második negyedév érdemi változást hozhat.
Bíztató előrejelzések a globális tapasztalatok alapján
A járvány lefutását illetően a távol-keleti országok egy-két negyedévvel Európa előtt járnak, az országok piacainak tapasztalatai pedig pozitív képet festenek. Mivel a japán piac kivételével a távol-keleti országok irodakeresleti hangulatindexe már pozitív év/év összehasonlításban, ez alapján a második félévben lassú, de határozott növekedés indulhat a hazai irodapiacon is.
Ennek megfelelően a járvány miatt jelentősen torzult árak is elkezdtek normalizálódni: az irodaipiaci hozam a befektetési igények mértékét tükrözi, míg az ipar hozama a járvány előtti érték alá csökkent. Szintén bizakodásra ad okot, hogy a jelenleg folyamatban lévő ingatlanpiaci tranzakciók összértéke hozzávetőleg 900 millió EUR-t tesz ki, amely alapján a második negyedévben az egész szegmenst érintő gazdasági fellendülésre lehet következtetni.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Jól vizsgáztak a bevásárlóközpontok
A kiskereskedelemben az megszokott üzletmenet részben már helyreállt, ugyanakkor a vendéglátóipar és a turisztikai szolgáltatások esetében még várni kell a normalizálódásra. A márciusi lezárásokat követően a húsvét utáni héten nyitottak újra a bevásárlóközpontok, és a tapasztalatok szerint a plázák üzemeltetői hatékonysági és járványügyi szempontból egyaránt sikeresen teljesítettek.
A nyitás napja zökkenőmentesen zajlott, a látogatószámok 10 és 60 százalék közötti értékkel nőttek a különböző plázák esetében, így az átlagos látogatószám meghaladja a márciusi bezárás előtti adatokat, ami bizakodásra ad okot a második negyedév kiskereskedelmi teljesítményét illetően. Ugyanakkor zsúfoltság sehol nincs, a látogatók fegyelmezettek és együttműködőek a kötelező járványügyi szabályok betartásában. A következő nagy lépés a vendéglátóhelyek teraszainak nyitása, amely szerencsére – a beadott oltások mennyiségétől függően - már a héten bekövetkezhet.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








