Németországban a kormánykoalíció törvényjavaslatot készít elő, amely megszüntetné a hagyományos nyolcórás munkanapot,
Magyarországon a kisgyermekes anyukák munkavállalása kifejezetten alacsony, mindössze 13 százalékos, az OECD átlag ehhez képest 53 százalék. Mi lehet ennek az oka? - teszi fel a kérdést az Index.hu cikke.
Egyik oka lehet, a magyar családtámogatási rendszer például, de nemzetközi viszonylatban a kisgyermekeket ellátó intézmények hozzáférhetőségét és árát szokták vizsgálni. Magyarországon a bölcsőde ára kifejezetten olcsó, az OECD 2016-os kiadványa alapján egy kisgyermek napközbeni ellátása a családok nettó jövedelmének csupán 4 százalékát teszi ki, ha önkormányzati intézménybe jár. Összehasonlításléppen az OECD országaiban ez a szám átlag 13, Angliában 34, Írországban 27, Hollandia 20 százalék.
Ha azonban magánintézménybe járnak a gyerekek, az azért kifizetett összeg már közelít az OECD országokban tapasztaltakhoz.
Így ez arra enged következtetni, hogy az anyák otthonmaradásánál oka inkább az a vélekedés, miszerint óvodáskor előtt jobb a kisgyermeknek, hogyha édesanyja mellett otthon van, mintsem bölcsődében.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








