Majka csütörtökön írta meg a Facebook-oldalán, hogy szerdán késő este a rendőrök ittas vezetés miatt megállították.
Keletről dolgozott a bankkártyamaffia: résen voltak a rendőrök, irgalom nélkül lecsaptak
Bankszámla-, illetve a bankkártyaadatok megszerzésére specializálódott, magukat rendőrnek kiadó csalókat fogtak el Tiszavasváriban - közölte a Nemzeti Védelmi Szolgálat (NVSZ).
A tájékoztatás szerint az NVSZ speciális kiberfelderítési egységének közreműködésével a Veszprém Vármegyei Rendőr-főkapitányság nyomozói péntek hajnalban két helyszínen "ütöttek rajta" a gyanúsítottakon. Felidézték, hogy egy hete tett bejelentést egy állampolgár, mert ismeretlenek több millió forintot emeltek le a bankszámlájáról. Az egyik elkövető rendőrként bemutatkozva a sértettnek telefonon azt mondta, hogy feltörték a számláját. Az ijedt áldozat a csaló kérdésére elmondta, melyik banknál vezeti azt, utána a banda másik tagja már ennek a banknak a nevében hívta fel a sértettet - ismertette az ügy részleteit az NVSZ.
Hozzátették: a bűnözők rávették az áldozatot, hogy telepítse telefonjára az Anydesk nevű programot, amihez még segítséget is nyújtottak és elkérték az SMS-ben kapott kódokat. Ezzel már könnyen hozzáférhettek a bankszámlához, amiről átutalásokat indítottak és megpróbálták a számlán lévő teljes összeget leemelni. Az NVSZ közlése szerint a "strómanbankszámlát" használó 46 éves nőt és társát, egy 67 éves férfit a nyomozók összehangolt akcióban fogták el. Az ingatlanjaikban tartott kutatáskor megtalálták a bűncselekmény elkövetéséhez használt mobiltelefonokat, készpénzt és banki dokumentumokat. Az eljárás eredményeként a sértett bankszámlájáról leemelt összeg jelentős részét sikerült zárolni.
Közölték, a két gyanúsított ellen pénzmosás bűntett elkövetésének gyanúja miatt indított eljárást a Veszprém Vármegyei Rendőr-főkapitányság. Az NVSZ arra figyelmeztet minden állampolgárt: legyen gyanús, ha a rendőrség nevében telefonon felhívják és a bankszámla feltörésére hivatkozva banki adatokat kérnek. Fontos tudni, hogy a bankok soha nem kérik a saját hivatalos alkalmazásuk mellé egy külön alkalmazás letöltését a telefonra - hívták fel a figyelmet.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








