Egy brit felmérés eredményei szerint négyből egy helyi fogyasztó spórolási céllal vásárolna hamis futball-vb relikviákat. A legnagyobb kereslet a hamis mezek és más sportruházati cikkek iránt mutatkozik -tájékoztat a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület.
A 2010-es dél-afrikai futball-világbajnokság kapcsán eladott sportrelikviák legkevesebb ötöde hamisítvány. A szakértők becslése szerint az illegális termékek értékesítése mintegy 50 millió font veszteséget okozhat a legális brit kereskedőknek.
Egy felmérés szerint a fogyasztók többsége tudatosan nem vásárol hamisítványt, bár a vb-szuvenírek kapcsán többen is hajlanak a kétes üzletekre. A válaszok szerint a megkérdezettek 65 százaléka egyáltalán nem vett még hamisítványt, 24 százalékukat azonban becsapták, ők csak a vásárlás lebonyolítása után ismerték fel, hogy a kapott áru nem valódi. A megkérdezettek összesen 11 százaléka vásárol csak szándékosan és bevallottan nem eredeti terméket. A felmérés aktuális vásárlásokra vonatkozó kérdése szerint azonban négyből egy brit vásárló hajlik arra, hogy hamis szuveníreket vegyen, ha ezzel az eredeti termék árához képest pénzt spórolhat meg. A vásárlók többségében futballmezeket és más, a vb-hez kapcsolható sportruházati termékeket keresnek.
A hamisítványokat tudatosan kereső fogyasztókat általában az olcsóbb ár motiválja, ezért cserébe hajlandóak feláldozni a minőséget is. A szakértő ugyanakkor figyelmeztetett, egyre több az olyan hamisítvány, amelyet az eredetitől alig lehet megkülönböztetni, és amelyek ára gyakorlatilag semmivel sem alacsonyabb a hivatalosan kínált termékekétől.
A kutatás eredményeinek nyilvánosságra hozatala egybeesett a brit vámhatóság bejelentésével, miszerint a hatósági szerv munkatársai több mint 1000 darab hamisított mezt foglaltak le az országban, amelyek az angol válogatott öltözetét imitálják. Az akciótól eltérő ellenőrzések során további 3000 darab hamisított angol, valamint német és francia mezt is találtak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza