14 °C Budapest

Most vegyél lapostévét! Jön a VB, itt vannak az akciók!

2010. május 25. 04:33

A karácsonyi vásárlási csúcsszezonhoz közelít a TV-értékesítések aránya ezekben a hetekben. A közelgő labdarúgó világbajnokság ugyanis megháromszorozza a televízióvásárlások számát, az áruházak pedig komoly akciókkal csábítják a sportrajongó vevőket.

Egy hónapja azt írtuk, hogy jól láthatóan készülnek a sörgyártók a június 11-én kezdődő labdarúgó világbajnokságra. Akkor ugyanis látható volt, hogy készítik elő a helyeket az promóciós sörök számára, ezért -meglepően olcsón- kiárusítják a raktáron levő készleteket.

Már akkor megfigyelhető volt az a trend is, hogy az áruházláncok promócióiban hangsúlyos helyet kaptak a nagyképernyős televíziók is. A korábbiakhoz képest alacsonyabb áron kínálták a készülékeket, akciós hitellehetőségekkel, csomagokkal csábították a vevőket. Voltak olyan láncok, amelyek külön elektronikai-cikk katalógus hoztak ki. A Pénzcentrum akkor piaci forrásokból úgy értesült, hogy több áruházláncnál is május első heteiben várható komolyabb TV-leértékelés. Ez jóslatunk gyakorlatilag be is vált.

Korábbi cikkünk a témában: Akciós sörök a magyar boltokban! Mi áll a háttérben?

A korábbi évek tapasztalata szerint a nagy sport-világesemények előtt megnő a TV-készülékek eladása (nem mellesleg azért, mert ez az a műszaki cikk, amit általában a férfiak választanak ki, márpedig a sportközvetítések célcsoportját is ők jelentik). A 16 nap múlva kezdődő labdarúgó világbajnokság kapcsán kíváncsiak voltunk, mit tapasztalnak az áruházláncok.

Media Markt: karácsony nyáron

Szánthó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere egyértelmű kereslet-élénkülésről számolt be: "A korábbi foci VB, EB és olimpia előtti tapasztalataink alapján elmondható, hogy a nagy sportesemények előtt a televízióosztályaink forgalma nagyjából megháromszorozódik az ilyen szempontból semleges időszakokhoz képest. A mostani eladások is ezt a tendenciát támasztják alá. Ilyenkor a TV-osztályok forgalma a karácsonyi szinttel vetekszik." -mondta.

Miért fogy ebben az időszakban több tévékészülék?

A focimeccs olyan műsor, amelynél a nagyobb képernyő és a jobb felbontás sokkal látványosabbá, élvezetesebbé teszi az élményt. A képminőségi javulás a meccseknél könnyen összehasonlítható. Sokan nagyobb társaságban nézik otthon is a meccseket, egy nagy képernyős lapostévén akár házimozi rendszerrel egybekötve majdnem olyan élményt képesek nyújtani ezek a készülékek, mintha ott lennénk a meccsen.

Sokaknak fontos a hetekig tartó sportesemények alatt a családi béke megőrzése, ezért ilyenkor szerzik be a család 2. tévéjét, azért, hogy ne legyen vita a távkapcsoló körül. A legtöbben egyébként azok vannak, akik az első lapostévéjüket veszik meg ebben az időszakban, a hagyományos képcsöves tévéjüket cserélik le egy modern készülékre. Ugyanakkor egyre szélesebb az a réteg, amely a pár éve vásárolt plazma vagy LCD-tévét cseréli le újabb technológiás és nagyobb tévére.

Szánthó Balázs szerint a televízióvásárlók körültekintően járnak el, a sportesemény előtti és alatti akciós lehetőségeket alaposan megvizsgálják. Többen előtte, kevesebben az esemény közben szánják rá magukat a vásárlásra.

Darabszámra a legtöbb továbbra is a 82 cm képátlójú LCD tévéből fogy. Ezzel együtt dinamikusan növekszik a 107 cm és az e fölötti kategóriák forgalma.

Ahogy az várható volt, a foci VB a LED technológiás készülékek előretörését hozza. A 2010-es modellek legalább 20 %-a LED TV, amely akár 40%-kal kevesebb energiát fogyaszt a normál LCD-hez képest, a kontrasztaránya pedig lényegesen jobb. A LED készülékek árainál nagymértékű áresés tapasztalható, egyre inkább közelít a normál LCD áraihoz.

A magyar piacra néhány hete törtek be a 3D-s televíziók. Ezeket egyelőre elsősorban azok a vásárlók veszik, akiknek fontos, hogy az új technológiák a lehető leghamarabb ott legyenek a háztartásukban. A Media Markt-ban például már most 6-8 féle 3D készülék közül lehet választani, a tömeges értékesítéshez azonban a 3D tartalmak felfutásáig várni kell.

METRO: duplázódó eladások

Lapunknak a METRO Kereskedelmi Kft. is megerősítette, hogy a nagyobb sportesemények előtt -illetve alatt- jelentős növekedés tapasztalható a TV-értékesítésekben, az előző év azonos időszakához viszonyítva.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A METRO-nál a két évvel ezelőtti labdarúgó EB ideje alatt, illetve az azt megelőző hónapban a TV készülékek forgalma kis híján a duplája volt az előző évi hasonló időszakénak. A különbség a 2007. május-júniusi illetve a 2008. május-júniusi időszakok között a teljes piacra vetítve +90%. A METRO 2008. május-júniusi forgalmában a TV készülékek hasonlóan kimagasló eredményekkel szerepeltek.

Ilyenkor a nagyobbakat, az újabbakat keresik

A vásárlói döntéseket jelentősen befolyásolja a nagyobb méretű, és újabb technológiájú készülékek árának jelentős akciós csökkentése ezekben az időszakokban.

A GFK adatai szerint a 32" Full HD 50/100 Hz LCD TV készülékek lesznek a legkeresettebb típusok, de a legújabb technológiát képviselő LED LCD TV készülékek 32" és 40" méreteire való kereslet is jelentősen növekszik az áraik csökkenése következtében. A 32" méretnél kisebb LCD TV készülékek kereslete is jelentős mértékben növekszik, mivel a piacról kifutott hagyományos CRT TV készülékek helyett ezek jelentenek méretben és árban is valós alternatívát.

A kiegészítő termékek is fogynak

Az áruházláncok természetesen különféle kiegészítő, promóciós termékekkel próbálják növelni a VB-előtti eladásokat. Racionális döntés lenne például DVD-felvevőt vásárolni az új TV-hez, de a METRO-tól megtudtuk, hogy a DVD felvevők forgalma már a 2008. évi foci EB időszakában sem nőtt, inkább csökkent a 2007-es évhez évhez képest.

Idén inkább a digitális földfelszíni sugárzáshoz hozzáférést biztosító DVB-T szet-top boxok (digitális asztali tunerek) forgalmában várható jelentős növekedés. Ezen készülékek és a kisméretű média-lejátszók között már számtalan olyan modell is megtalálható, amely a videomagnók, és DVD-felvevők helyett alternatívát biztosítanak az ún. PVR funkciójukkal a meccsek felvételére (Personal Video Recording merevlemezre, pendrive-ra).

A Media Markt áruházaiban a DVB-T set top box-ok értékesítése 2009. első 4 hónapjának eredményeihez hasonlítva 2010. első 4 hónapjában több, mint a háromszorosára nőtt. Havi néhány százas darabszámról ezres nagyságrendűre nőtt a termék forgalma egy év alatt. A futball VB közeledtével várható, hogy tovább növekszik a kereslet ezek iránt a készülékek iránt, illetve egyre bővül a földi sugárzású digitális csatornák száma, amely szintén keresetté teszi a set top box-okat. 

A digitális adás-vételére alkalmas, mpeg4-es tunerrel szerelt televíziók (ezekhez nem kell set top box) aránya a Media Markt árukészletében az elmúlt egy évben ugrásszerűen megnőtt, az összes eladott tévékészülék kb. 90%-a rendelkezik ezzel a funkcióval.

Tudj meg mindent a digitális átállásról: Digitális átállás - Mit tegyél, hogy ne sötétüljön el a képernyőd?

A set top boxok jellemző ára kb. 20.000 - 30.000 Ft-ig terjed, de 70.000 Ft körüli áron olyan készülék is kapható, amely a műholdas és a földi digitális adást is dekódolja.

 

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem