Az Aldi a közelmúltban intenzív erőfeszítéseket tett piaci részesedésének visszaszerzésére a 133 milliárd dolláros ausztrál szupermarket-szektorban
A Lidl a Kantar adatai szerint 9%-os éves növekedést ért el - számolt be a The Grocer. Ez nemcsak az alacsony költségeknek, hanem a differenciálódásra való törekvésnek is köszönhető: mint például a friss pékáru kínálat, egyedi termékek és tematikus hetek. Így a boltlánc megelőzte versenytársait az Egyesült Királyság piacán. .
Folytatja a Lidl a piacvezető növekedési ütemét a Kantar legfrissebb, 2024 márciusáig tartó adatsorai szerint: az eladások éves szinten 9%-os növekedést mutatnak. Ezzel a diszkontlánc piaci részesedése elérte a 7,8%-ot, ami közel áll a Morrisons által birtokolt pozícióhoz.
A Lidl sikerének egyik oka az új üzletek nyitása, de ennél sokkal többről van szó. A vállalat képes volt népszerűségét növelni vásárlói körében azáltal, hogy különleges ajánlatokkal lépett fel. Ez az "értékinnováció" fogalmát idézi fel, amely egyidejűleg törekszik a kitűnni a versenytársak közül, de a költségeket is alacsonyan tartani. A cikk példaként említi a Greggs pékséget, amely friss termékeket kínál jelentős árelőnnyel szemben más versenytársakkal. Hasonlóan sikeres modelleket alkalmaz a Flying Tiger és a Franco Manca is. A Lidl az Egyesült Királyságban kiemelkedik ezen a területen, amit piaci részesedésének növekedése is alátámaszt.
A Lidl költségkezelése már jól ismert és sikeres terület, amelyet tovább erősített a Lidl Plus program. Azonban a differenciálódás terén mutatott innovációja az igazán figyelemfelkeltő. Erre hozza a cikk példaként, hogy a Lidl boltokban a pékáruk részlege a bejárathoz közel található, nagy a kínálat, friss, átlátható - vagyis hivogató. Ez nagy forgalmat tud generálni. Említik a zöldség-gyümölcs részleget, mely ugyancsak állandó, friss és átlátható kínálatot tart fent. Ugyanakkor hangsúlyt fektetnek a tetszetős csomagolásokra, praktikus kiszerelésekre is, melyből rögtön fogyasztható is a termék. A tematikus hetekkel ugyancsak ki tudnak tűnni a versenytársak közül.
Azt írják, ezekkel az innovatív megoldásokkal a Lidl nem csupán árakban versenyez, hanem valami egyedit is nyújt vásárlóinak. Amennyiben képes fenntartani ezt a stratégiát, továbbra is erős pozíciót fog elfoglalni az Egyesült Királyság piacán.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Kanyargós utakat jár be a pénz Kína és Oroszország között
- Csökken az ember ébersége a kanyaróval szemben - íme a számok
- Kézilabda-menetrend az olimpián: nem szoktak ilyenkor meccsek lenni
- A bajor kormányfő hadat üzent a kancellárnak, de a konzervatív vetélytársaknak is
- Szakítás előtt áll Mona Lisa
- Nincs is annál jobb, mint erdei fülesbaglyokat figyelni