Tavaly december végére több mint 9 milliárd forint maradt felhasználatlanul a SZÉP kártyákon.
Itt a bejelentés, eladták a Spar összes üzletét Albániában: kiderült, melyik üzletlánc a vevő
A koszovói Viva Fresh Store felvásárolta a Spar albániai üzletláncát a Balfin befektetési csoporttól. A tranzakció révén Albánia vezető kiskereskedelmi lánca új tulajdonos kezébe került - szúrta ki a 24.hu.
A felvásárlás pontos értéke nem került nyilvánosságra, de az ügylet jelentős mérföldkő az albán kiskereskedelmi piacon. A Spar Albánia 2016 óta, amikor a Balfin megszerezte a holland anyavállalattól a franchise jogokat, folyamatos növekedési pályán volt.
A vállalat 2023-as teljesítménye kiemelkedő volt: 111 millió eurós forgalmat ért el, ami 14 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest. Az adózás előtti eredmény még ennél is impresszívebb növekedést mutatott: 62 százalékkal 4,1 millió euróra emelkedett. A cég ezzel a Big Market mögött a második legnagyobb franchise hálózattá vált Albániában.
A franchise partnerekkel együtt számított teljes bevétel még jelentősebb: 16 százalékos növekedéssel 192 millió eurót ért el a vállalat, míg az adózás előtti eredmény 37 százalékkal 9 millió euróra nőtt. A profitabilitás is javult: a haszonkulcs a 2022-es 4 százalékról 4,7 százalékra emelkedett. Az üzlethálózat 2023 végén 90 szupermarketet és két hipermarketet foglalt magában.
A Viva Fresh Store, amely Xhevdet Rexhepi üzletember tulajdonában áll és már Koszovóban valamint Észak-Macedóniában is jelen van, ambiciózus tervekkel vágott bele a felvásárlásba. Közleményük szerint céljuk az albán piaci jelenlét erősítése mellett a gazdaság fejlesztése új munkahelyek létrehozásával, a helyi termelőkkel való együttműködés bővítésével és a kiskereskedelmi szektor korszerűsítésével.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








