Az év utolsó heteiben a gazdasági, társadalmi és piaci folyamatok egyaránt kiemelt figyelmet kaptak, miközben a karácsonyi készülődés és az év végi kiadások új kihívásokat...
Itt a bejelentés, eladták a Spar összes üzletét Albániában: kiderült, melyik üzletlánc a vevő
A koszovói Viva Fresh Store felvásárolta a Spar albániai üzletláncát a Balfin befektetési csoporttól. A tranzakció révén Albánia vezető kiskereskedelmi lánca új tulajdonos kezébe került - szúrta ki a 24.hu.
A felvásárlás pontos értéke nem került nyilvánosságra, de az ügylet jelentős mérföldkő az albán kiskereskedelmi piacon. A Spar Albánia 2016 óta, amikor a Balfin megszerezte a holland anyavállalattól a franchise jogokat, folyamatos növekedési pályán volt.
A vállalat 2023-as teljesítménye kiemelkedő volt: 111 millió eurós forgalmat ért el, ami 14 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest. Az adózás előtti eredmény még ennél is impresszívebb növekedést mutatott: 62 százalékkal 4,1 millió euróra emelkedett. A cég ezzel a Big Market mögött a második legnagyobb franchise hálózattá vált Albániában.
A franchise partnerekkel együtt számított teljes bevétel még jelentősebb: 16 százalékos növekedéssel 192 millió eurót ért el a vállalat, míg az adózás előtti eredmény 37 százalékkal 9 millió euróra nőtt. A profitabilitás is javult: a haszonkulcs a 2022-es 4 százalékról 4,7 százalékra emelkedett. Az üzlethálózat 2023 végén 90 szupermarketet és két hipermarketet foglalt magában.
A Viva Fresh Store, amely Xhevdet Rexhepi üzletember tulajdonában áll és már Koszovóban valamint Észak-Macedóniában is jelen van, ambiciózus tervekkel vágott bele a felvásárlásba. Közleményük szerint céljuk az albán piaci jelenlét erősítése mellett a gazdaság fejlesztése új munkahelyek létrehozásával, a helyi termelőkkel való együttműködés bővítésével és a kiskereskedelmi szektor korszerűsítésével.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.








