Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterelárulta, holnap jönnek ki a részletes szabályok az új típusú rezsicsökkentéssel kapcsolatban.

Az egyre nagyobb mértékben fenyegető energiaválság a környező országok egyikében sem hat úgy a fogyasztókra, mint Magyarországon – derült ki egy friss felmérésből. Míg Szlovéniában a nyári öltözködéssel, Romániában a lakásfelújítással, a bolgároknál pedig már az iskolakezdéssel kapcsolatos termékeket keresik leginkább, idehaza a fogyasztásmérő gigantikus előretörése mellett egészen a kilencedik helyre felugrott júliusban a bojlereket érintő keresések száma: az elmúlt hónapban háromszor annyian érdeklődtek iránta, mint júniusban.
Magyarországon ugrásszerűen megnőtt az energiával kapcsolatos kategóriákban a keresések száma azt követően, hogy kiderült: augusztustól jelentős mértékben megváltozik a rezsicsökkentés rendszere. A legnépszerűbb termék – érthetően – a fogyasztásmérő: itt elképesztő módon 300-ról 12 ezerre, tehát 40-szeresére nőtt a keresések száma - derül ki az Árukereső.hu közleményéből.
A számok önmagukban is rengeteget elárulnak a fogyasztók reakciójáról, de regionális kontextusba helyezve látványosak igazán. Csehországban a legnagyobb százalékos eltérések az autókhoz használható AdBlue folyadéknál, láncfűrész láncnál, koronavírus-tesztnél, olajradiátornál és biokandallók tüzelőanyagánál figyelhetők meg. Szlovákiában szintén a láncfűrész-lánc és a COVID-teszt a legkeresettebb termék. Bulgáriában az iskolatáskát keresők száma ugrott csak meg jelentősen, Szlovéniában a nyári ruhák, Romániában pedig a házfelújítási termékek dominálnak, igazodva a szezonalitáshoz.
Itthon az elmúlt hónapban a megújuló, alternatív energiaforrásokkal kapcsolatos eszközök foglalkoztatták az embereket: 3000 százalékkal többet érdeklődtek a szélturbinák iránt, mint korábban. A napelemrendszereknél 600-ról 13 ezerre, a napenergia-átalakítóknál 700-ról 12 ezerre, a napkollektoroknál 600-ról 9 ezerre, míg a napelem moduloknál 1700-ról 18 ezerre emelkedett az érdeklődés, ami 3000, 2100, 1500 és 900 százalékos növekedést jelent.
Míg korábban a kályhák, kandallók keresési száma épp, hogy elérte az 5 ezret, most 30 nap elég volt ahhoz, hogy több mint tizenháromszorosára, azaz 66 ezerre nőjön. Nem ekkora, de jelentős növekedés látható az olajradiátoroknál és a sparhelteknél – itt 12-szeres és 9,5-szeres a változás: előbbi alig 500-ról 6 ezerre, utóbbi közel 2 ezerről majdnem 20 ezerre ugrott. A vizsgált időszakban a tüzeléshez szükséges brikettek iránti érdeklődés nőtt még 1200 százalékkal.
Tíz év után ismét megjelenhet Lakatos István Év Gyerekkönyve-díjas meseregénye, a Dobozváros!
A kutatók szerint az egyik ok, amiért az adakozás javíthatja a fizikai egészséget az az, hogy segít csökkenteni a stresszt és a feszültséget.
Egy vállalat sikeressége mérettől függetlenül több dolgon múlhat, azonban a sikeres marketing igazán erőssé teheti azt, válság esetén is.
Ezt mindenképp tudnod kell, mielőtt belevágsz egy start-up finanszírozásába, kezdő vállalkozóként.
-
Több mint 30 ezer tonna élelmiszert mentettek meg a kidobástól
Öt év alatt az élelmiszer-felesleg közel felét hasznosította a Tesco.
-
Fellendült a tőkebevonás a cégeknél
Túlélés, beruházás, felvásárlás – a Hiventures tőkével támogatja.
- Már az űrből is látszik, mekkora az aszály az országban
- A pénzügyminiszter hajthatatlan - Végéhez közeledik a kilenceurós közlekedési korszak Németországban
- Gyöngyösi Márton egyértelmű válaszút elé állította Jakab Pétert
- Jó hír a feltöltőkártyás áramvásárlóknak
- Az alacsony vízállás miatt bezárni kényszerült egy kedvelt vízijátszótér
- Silvio Berlusconi a kitiltása után visszatérhet az olasz parlamentbe
Portfolio Future of Finance 2022
Energy Investment Forum 2022 - A MEKH szakmai támogatásával
Private Health Forum 2022


