6 °C Budapest
Young working hard to satisfy all her online fashion shop customers

Hatott a rezsiemelés: úgy veszik most ezeket a kütyüket a magyarok, mint a cukrot

2022. augusztus 3. 16:34

Az egyre nagyobb mértékben fenyegető energiaválság a környező országok egyikében sem hat úgy a fogyasztókra, mint Magyarországon – derült ki egy friss felmérésből. Míg Szlovéniában a nyári öltözködéssel, Romániában a lakásfelújítással, a bolgároknál pedig már az iskolakezdéssel kapcsolatos termékeket keresik leginkább, idehaza a fogyasztásmérő gigantikus előretörése mellett egészen a kilencedik helyre felugrott júliusban a bojlereket érintő keresések száma: az elmúlt hónapban háromszor annyian érdeklődtek iránta, mint júniusban.

Magyarországon ugrásszerűen megnőtt az energiával kapcsolatos kategóriákban a keresések száma azt követően, hogy kiderült: augusztustól jelentős mértékben megváltozik a rezsicsökkentés rendszere. A legnépszerűbb termék – érthetően – a fogyasztásmérő: itt elképesztő módon 300-ról 12 ezerre, tehát 40-szeresére nőtt a keresések száma - derül ki az Árukereső.hu közleményéből.

A számok önmagukban is rengeteget elárulnak a fogyasztók reakciójáról, de regionális kontextusba helyezve látványosak igazán. Csehországban a legnagyobb százalékos eltérések az autókhoz használható AdBlue folyadéknál, láncfűrész láncnál, koronavírus-tesztnél, olajradiátornál és biokandallók tüzelőanyagánál figyelhetők meg. Szlovákiában szintén a láncfűrész-lánc és a COVID-teszt a legkeresettebb termék. Bulgáriában az iskolatáskát keresők száma ugrott csak meg jelentősen, Szlovéniában a nyári ruhák, Romániában pedig a házfelújítási termékek dominálnak, igazodva a szezonalitáshoz.

Itthon az elmúlt hónapban a megújuló, alternatív energiaforrásokkal kapcsolatos eszközök foglalkoztatták az embereket: 3000 százalékkal többet érdeklődtek a szélturbinák iránt, mint korábban. A napelemrendszereknél 600-ról 13 ezerre, a napenergia-átalakítóknál 700-ról 12 ezerre, a napkollektoroknál 600-ról 9 ezerre, míg a napelem moduloknál 1700-ról 18 ezerre emelkedett az érdeklődés, ami 3000, 2100, 1500 és 900 százalékos növekedést jelent.

Míg korábban a kályhák, kandallók keresési száma épp, hogy elérte az 5 ezret, most 30 nap elég volt ahhoz, hogy több mint tizenháromszorosára, azaz 66 ezerre nőjön. Nem ekkora, de jelentős növekedés látható az olajradiátoroknál és a sparhelteknél – itt 12-szeres és 9,5-szeres a változás: előbbi alig 500-ról 6 ezerre, utóbbi közel 2 ezerről majdnem 20 ezerre ugrott. A vizsgált időszakban a tüzeléshez szükséges brikettek iránti érdeklődés nőtt még 1200 százalékkal.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem