Bár már egyre tudatosabban vásárolnak a magyarok, még mindig sok tévhit kering a fejekben, és az üzletekben is számos szabálytalanságra bukkanhat a szemfüles fogyasztó - írja a Népszabadság.
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének elnöke kísérte el bevásárló körútjára a Népszabadság újságíróját egy fővárosi hipermarketbe, hogy a legtipikusabb szabálytalanságokat kiszűrjék.
A civil fogyasztóvédelmi szervezetek ugyan nem rendelkeznek hatósági jogosítványokkal, és hivatalosan nem ellenőrizhetnek, azonban hasznos tanácsokkal látják egy a fogyasztókat, és peres ügyekben is képviselik őket.
A leggyakrabban ruhákkal, cipőkkel kapcsolatos panaszokkal keresik fel őket, de a híradás-technikai cikkek is ebbe a körbe tartoznak.
A felkeresett üzletben, szinte a bejáratnál találtak már egy fogyasztók megtévesztésére alkalmas terméket: a 299 forintos akciós DVD-ket tartalmazó ládában ugyanis számos drágább termék is megtalálható, amiért a kasszánál természetesen a ráragasztott árat kell megfizetni. Egyéb esetben, ha két ár is szerepel a terméken, az alacsonyabb összeget kell megfizetni.
Ruházati termékek esetén gyakran látszanak olyan feliratok, mint az "akár ötven százalékos kedvezmény". Ha az állványok akár csak egy fél áron kínált termék is található, nem tud mit kezdeni a fogyasztóvédelem, ennek ellenére aggályosnak tartják ezt a trükköt.
Élelmiszerek esetén az emberek általában nem veszik a fáradságot, hogy panaszt tegyenek, holott itt is sok visszaélés történik. Például még mindig gyakori a lejáró termékek átcimkézése. Az előre csomagolt nyers húsok, vagy egyéb hűtést igénylő termékek esetén a szakértő azt tanácsolja, ne csak a lejáratot figyeljük, hanem a javasolt tárolási hőmérsékletet is, ugyanis a legtöbb hűtőpultban jóval melegebb szokott lenni annál. Ilyenkor inkább ne vegyük meg a terméket.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 12 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,02 százalékos THM-el, és havi 98 070 forintos törlesztővel fel lehet venni az Erste Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a Raiffeisen Banknál 8,09% a THM; az UniCredit Banknál 8,11%; a MagNet Banknál 8,27%, a K&H Banknál 8,28%; míg az OTP Banknál 8,29%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Pékáruk esetén előírás, hogy fa állványon kell őket tárolni, legalább fél méterrel a padló fölött, és olyan zacskót is ki kell tenni melléjük, ami teljesen el tudja fedni az árut.
Üdítők esetén szigorú előírások szabályozzák, hogy mit lehet gyümölcslének nevezni. Bizonyos gyümölcstartalom alatt például csak nektárnak lehet hívni az italt, ennek ellenére a gyártók, kereskedők fantáziája az elnevezéseket illetően szinte végtelen.
Egyre többen vásárolnak bioterméket. Ezek esetében könnyű meggyőződni arról, hogy valóban bio termékek-e, ekkor ugyanis szerepelnie kell rajta a Biokonrtoll Hungária Kft. jelzésének.
Tojások esetében a friss jelző az A osztályra utal, nem a termék frissességére. A tojásokon szereplő regisztrációs jel első számjegye azt jelöli, hogy milyen körülmények között tartották a tyúkot: 0 a biotojás, 1 a szabadtartásos rendszerben termelt, 2 az istállózott, de nem ketreces tartást, 3 a ketreces tartást jelenti.

Vakteszten győzött a Lidl sajátmárkás pezsgője: inkább ezt vedd fillérekért, mint a Moët & Chandon-t
Több mint 2500 fős vakteszt hozott meglepő eredményt. Nem véletlen, hogy a sajátmárkás termékek ennyire nagy népszerűségnek örvendenek Magyarországon.

Ez most komoly, tényleg 40000 forintot ér ez az 1000 forintos bankjegy? Bárki fiókjában lapulhat egy
Ma már a modern, új pénzeknek is igen komoly gyűjtőtábora van Magyarországon.
A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak
A túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Mastercard kampánya.
-
Új trendek a csapatépítésben, egyre messzebb utaznak a cégek
A rendezvénypiac aktuális helyzetéről Vígh-Guttmann Barbarát, az Adventor Hotel Kft. értékesítési vezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


