Pénzcentrum
2008. augusztus 28. 08:45
Gyakran találni a postaládákban olyan szórólapot, mely meglehetősen kedvező feltételekkel olcsó, egynapos belföldi kiruccanásra csábítja a kispénzűeket. Az már általában csak a helyszínen derül ki, hogy a résztvevőket valójában nem pihenni, hanem egy szervezett reklámúra invitálták - írja a Magyar Nemzet.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság tegnapi jelentésével zárta le féléves razziasorozatát: az országos ellenőrzés során összesen 84%-ban tártak fel hiányosságot a felügyelők, fogyasztóvédelmi bírságot 43 esetben szabtak ki, összesen közel 13 millió forint értékben. Tíznél is több társaság vizsgálatát továbbadták az adóhatóság és a versenyhivatal felé.
A vizsgáltatok szerint már a szórólapok sem szabályosak, legtöbbször ugyanis nem derül ki belőlük a jelentkezők számára, hogy valójában egy árubemutatón kell résztvenniük. A címzett kör leginkább az idősebb korosztály, s elsősorban az alacsonyabb jövedelmű lakosok.
A hatóság tapasztalatai szerint többször előfordult, hogy a részvételi díjat a buszon kellett megfizetniük az utasoknak, az összegről pedig a vizsgált cégek közel fele nyugtát sem adott. Az ajándékként átadott termékek többsége rossz minőségű, sőt olykor életveszélyes volt, utóbbi kategóriába tartozik például egy tűzveszélyes hajszárító.