2 °C Budapest

Reklámútra fizetsz be? Sokszor csak ott derül ki!

Pénzcentrum
2008. augusztus 28. 08:45

Gyakran találni a postaládákban olyan szórólapot, mely meglehetősen kedvező feltételekkel olcsó, egynapos belföldi kiruccanásra csábítja a kispénzűeket. Az már általában csak a helyszínen derül ki, hogy a résztvevőket valójában nem pihenni, hanem egy szervezett reklámúra invitálták - írja a Magyar Nemzet.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság tegnapi jelentésével zárta le féléves razziasorozatát: az országos ellenőrzés során összesen 84%-ban tártak fel hiányosságot a felügyelők, fogyasztóvédelmi bírságot 43 esetben szabtak ki, összesen közel 13 millió forint értékben. Tíznél is több társaság vizsgálatát továbbadták az adóhatóság és a versenyhivatal felé.

A vizsgáltatok szerint már a szórólapok sem szabályosak, legtöbbször ugyanis nem derül ki belőlük a jelentkezők számára, hogy valójában egy árubemutatón kell résztvenniük. A címzett kör leginkább az idősebb korosztály, s elsősorban az alacsonyabb jövedelmű lakosok.

A hatóság tapasztalatai szerint többször előfordult, hogy a részvételi díjat a buszon kellett megfizetniük az utasoknak, az összegről pedig a vizsgált cégek közel fele nyugtát sem adott. Az ajándékként átadott termékek többsége rossz minőségű, sőt olykor életveszélyes volt, utóbbi kategóriába tartozik például egy tűzveszélyes hajszárító.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem