12 °C Budapest

Célkeresztben az olcsótelefon: a hívás előtti reklámoké a jövő?

Pénzcentrum
2007. május 29. 16:00

Részesedést vásárolt a Deutsche Telekom az internetes telefónia egyik úttörőjében, a Jajah-ban, melynek innovatív megoldását egy korábbi cikkünkben már részletesen bemutattuk.

Az egyre inkább közvetlen riválissá váló cégbe való befektetés nagyságrendjét nem hozták nyilvánosságra, csak annyit lehet tudni, hogy az Intel és egyéb szereplők együttesen 20 millió dollárt dobtak össze.

A Deutsche Telekom részéről a lépés teljesen racionálisnak tekinthető, hiszen a fogyasztók a vezetékes telefonok kárára egyre inkább a mobilkommunikációt és az olcsó internetes telefonálást preferálják. A választás könnyen indokolható, a Jajah ugyanis technológiájából adódóan igényli a vezetékes vagy mobiltelefon meglétét, hiszen két ilyen készüléket kapcsol össze olcsóbb voip percdíjakkal.

A DT pénzéért betekintést nyer egy dinamikusan fejlődő szegmensbe, valamint alkalma nyílhat a hívások előtti reklámozás tesztelésére, mely a fogyasztók által igényelt díjcsökkenés irányába hathat. A Jajah az ügylet eredményeképpen legitimitást nyer, hiszen az egyik legnagyobb telekomcég ismeri el létjogosultságát.

A Jajah-nak természetesen bőven van még hova fejlődnie, jelenleg ugyanis 2 milliót meghaladó felhasználószáma messze elmarad a piacvezető (igaz teljesen más technológiát alkalmazó) Skype csaknem 200 milliós bázisától.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem