A Groupama Biztosító Zrt. informatikai infrastruktúrájának átalakítása két éve, 2004 végén kezdődött el. A tudatos modernizálás célja egyértelműen az értékesítés támogatása és a back-office adminisztráció hatékonyságának javítása volt. Ezen célok megvalósításához a Groupama a Microsoft megoldásait választotta. Az új rendszer rekord gyorsasággal épült ki, és azóta is jelentős anyagi megtakarítást és nagyobb hatékonyságot biztosít a Groupama számára.
A biztosítónál kevesebb, mint egy év alatt kiépült az a modern eszközpark, amely hazánkban az informatikailag legjobban felszerelt vállalatok egyikévé emelte a Groupamát. Ezt követően 2006-ban sor került a belső informatikai folyamatok automatizált mérésére és átszervezésére is. A folyamat-automatizálási fejlesztésnek legfontosabb részét képezte az, hogy a Microsoft SQL Server 2005 adatbázis kezelő Üzleti Intelligencia szolgáltatásaira (Reporting Services és Integration Services) alapozva új biztosítói üzletkötői portált, valamint egy belső, biztosítói vállalati menedzsment-információs rendszert is kiépítettek.
A társaság elvárása az volt, hogy mind a pénzügyi megtérülést, mind a felhasználói elégedettséget tekintve viszonylag gyorsan eredményeket lehessen felmutatni. Ezek a feltételek az előzetes számításoknak megfelelően teljesültek.
A pénzügyi megtérülésben fontos szerep jutott a portál-beruházás költség-hatékony kivitelezésének. A tapasztalatok szerint a hasonló jellegű informatikai beruházások több százmillió forintba is kerülhetnek, a Groupama azonban mindezt meg tudta valósítani tízmilliós nagyságrendű ráfordítással. A teljes informatikai költségvetés sem 2005-ben, sem 2006-ban nem lépte át a forgalom 5%-át, amely a jóval "méretgazdaságosabb" biztosítóknál is nagyszerű eredménynek mondható.
A felhasználói elégedettség javításában is eredményesen teljesített az új back-office rendszer. A portál és a belső automatizálások segítségével a biztosítási ajánlatokat sokszor nehéz volt a 15 napos törvényi keretnek megfelelően befogadni, de ez ma már 10 napnál rövidebb időt vesz igénybe. Még ennél is nagyobb mértékben gyorsult fel a casco szerződések megkötési ideje. Az ügyfelek jelentkezése után régebben még átlagosan 22 napig tartott, amíg a szerződést be tudták fogadni, ma ez a folyamat mindössze 8 nap.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A fejlesztés időtartama is rekordnak számít, hiszen az igényfelméréstől kezdve a tervezésen át a megvalósításig bezárólag, mindössze fél év telt el.
A Groupama a közeljövőben további fejlesztéseket tervez a kárrendezési feladatok támogatása és a back-office rendszer terén, és vizsgálják a Microsofttal való további együttműködés lehetőségeit.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








