A kényelem csúcsát jelenti, mikor kedvenc fotelünkben elhelyezkedve az ölünkbe vesszük laptopunkat, s egy gombnyomásra legkedvesebb oldalunkat böngészhetjük. Mindehhez nem kell vezetékekkel teleaggatni a lakást, ugyanis a Wi-Fi (azaz wireless-fidelity) rendelkezésünkre áll.
ADSL, kábelés vezeték nélküli internet - hagyományosan
A vezeték nélküli internetes szolgáltatók rádió- vagy mikrohullámokon alapuló internet kínálnak. Megnéztük, mit kínálnak a teljesség igénye nélkül néhány szolgáltató az 1024 kb/s-os sávszélességű kategóriában, az árak minden lehetséges esetben az új előfizetések megkötésére vonatkoznak.
A legtöbb szolgáltatónál kikötik, hogy az internet szolgáltatást egyidejűleg csupán egyetlen géppel vehetjük igénybe. A Mikrowebnél van lehetőség 2-10 darab gép csatlakoztatására is, azonban ezért a Multi csomagért havonta 7 200 forinttal többet kell fizetnünk.

A többi vizsgált vezeték nélküli internetszolgáltatónál már nincs arra lehetőség, hogy több gépes előfizetést rendeljünk.

A lakásba szélessávú elérést biztosító ADSL vagy kábel Internet előfizetést is kérhetünk, azonban ezekhez általában szintén csupán egyetlen előfizető csatlakozhat egyidejűleg.
Megnéztünk két szolgáltatót, hogy náluk a jelenleg érvényes akciók keretében milyen csomagok találhatóak, a T-Online és a UPC tekintetében eltérés egyáltalán nem tapasztalható. Hangsúlyozzuk, hogy az alábbi ajánlatok nem fedik a teljes kínálatot, a szemléltetés kedvéért ragadtunk ki néhányat közülük.

És a Wi-Fi?
Maguk a szolgáltatók is kínálnak lehetőséget Wi-Fi elérés otthoni kiépeítésére, lássuk a medvét!
Az Invitelnél ADSL előfizetés mellett kínálnak Wi-Fi csomagot, amely egy routert és egy hálózati adaptert tartalmaz. Az oldalon kiemelik, hogy a szerkezetet beüzemelve egyetlen előfizetésen keresztül tudnak egyidejűleg több gépről is a hálózaton száguldani.

Emellett a már említett Wi-Fi csomag, amely egy D-link DI 524 vezeték nélküli routert és egy D-link G-122 USB vezeték nélküli USB hálózati adaptert tartalmaz, bruttó 24 990 forintba kerül. A modem akár 54 Mbites adatátvitelre képes, ugyanakkor egyidejűleg több gép csatlakoztatása sávszélveszteséget okozhat.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ha úgynevezett hotspotok mellett lakunk (amennyiben notebook-unk, vagy PC-nk rendelkezik a megfelelő eszközökkel, ezekről lentebb bővebben olvashat az érdeklődő) használati díj ellenében csatlakozhatunk a szélessávú vezeték nélküli hálózathoz, lássuk milyen időkorlátos elérést kínál néhány szolgáltató:

Wi-Fi-t saját kezűleg?
Saját kezűleg is készíthetünk lakásunkba vezeték nélküli internetet, ehhez egy Wi-Fi routerbe kell beruháznunk. Ha a szolgáltató nem is árul vezeték nélküli internetezéshez alkalmas routert, a különböző számítástechnikai üzletekben hozzájuk lehet jutni.

Mivel vesszük az adást?
A legújabb notebook-ok már általában rendelkeznek beépített WLAN kártyával, azaz képesek külön eszköz nélkül venni a router adását.
Amennyiben azonban régebbi a notebook-unk, vagy asztali PC-t szeretnénk rákötni az otthoni hálózatra, akkor még egy eszközt be kell szereznünk, a használathoz. PC esetében USB vagy PCI kártyára van szükség, s egy régebbi típusú notebookhoz az előzőeken kívül PCMCIA kártya is csatlakoztatható.

A D-Link DWL-G122-es adaptere a Pixmania-nál 6 845, az Extreme Digital-nal pedig 7 700 forintot kóstál. A webáruházak oldalait böngészve ráakadtunk néhány szettre is, amely a router mellett egy USB adaptert is tartalmaz.

Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








