19 °C Budapest

Csodafegyver a Microsoft-tól? - hisznek az erejében

Pénzcentrum
2006. november 16. 16:00

Tegnap vehette először kezeibe a nagyközönség a Microsoft legújabb üdvöskéjét, a Zunet, amely az Apple és iPodja egyeduralmának megtörésére született, hogy mint Dávid kezében a parittya kiüsse a nyeregből az amerikai Góliátot, minél nagyobb részt kiszakítva nem kevesebb mint 70 százalékos mp3-lejátszó piaci részesedéséből.

Az Apple vezérigazgatója sztoikus nyugalommal fogadta a számítógépes birodalom támadását, szerinte a Zune semmivel nem tud többet nyújtani a vásárlóknak, mint az iPod. Az új szerkezetbe beleépített wireless funkcióról csak annyit mondott, hogy az lassúsága miatt nem jelent versenyelőnyt a Zune-nak.

A Bill Gates által bemutatott lejátszó és az iPod általánosságban ugyanazon tulajdonságokkal rendelkezik, bár a Microsoft a 2,5 inch átmérőjű képernyő helyett 3 incheset épített be, és alapfelszereltségként FM rádióval és beépített WiFi-vel értékesíti az "iPod-gyilkosnak titulált zenekütyüt". Utóbbi két szolgáltatás az iPodok esetében is megvásárolható utólagosan, természetesen ellenszolgáltatás ellenében.

Emellett a Zune tulajdonosok a wireless kapcsolaton keresztül megoszthatják egymással az általuk megvásárolt tartalmat, amelyet azonban csakis háromszor lehet meghallgatni a következő három napon belül. Ha ennél is többször szeretnék élvezni az próbára megkapott tartalmat, azt a iTunes mintára létrehozott Zune Marketplacen tehetik meg.

A fogadtatás elég vegyesnek mondható, sokan a Microsoft szemére vetik, hogy a készülék 60 százalékkal nagyobb, 17 százalékkal nehezebb és két órával kevesebb ideig bírja mint az Apple lejátszója. A plusz szolgáltatások miatt azonban rövid távon mindenképp versenyképes lehet az új "Microsoft-bébi", habár semmiképp ne lesz könnyű a maga oldalára állítani az Apple majd 80 milliós táborának akár egy töredékét is.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem