Sokan élnek az M1 regionális matrica kedvezményes lehetőségével, közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten.
Elég egy rövid telefonálás külföldről, és könnyedén összehozhatunk akár több tízezres telefonszámlát is, hiszen akadnak országok, ahonnan a hívásindítás percenként több mint 1000 forintba kerül. Mutatjuk, mikor érdemes rövidre fogni a beszélgetést.
A nyári szezonban szinte csak arról szólnak a telefontársaságok reklámjai, hogy a külföldi nyaralás alatt kedvezményes áron tudunk telefonálni vagy épp internetezni. Arra azonban talán kevesen gondolnak, hogy számos kedvezmény csak akkor lép életbe, ha azt külön igényeljük a szolgáltatónknál. Az unión belül nem lehet nagy gond, hiszen ott már egységesek az árak, de mekkora számlára számíthatunk, ha idén épp Tunéziába vagy az USA-ban nyaraltunk?
Telefonálás az EU-n belül
Az Európai Unió által bevezetett szabályozásnak köszönhetően 2007-től folyamatosan csökkennek a roaming díjak az EU területén. Jelenleg egységesen:
- a hívásfogadás költsége 19,1 Ft/perc,
- a híváskezdeményezés 72,8 Ft/perc,
- az SMS küldés pedig 23 forint/darab,
- az SMS fogadása pedig díjtalan.
Az unión kívül
Az árak és az akciós ajánlatok szolgáltatónként és országonként is változhatnak, ezért érdemes alaposan utánajárni, hogy mennyibe kerül a hívásunk, ha az EU-n kívülre utazunk. Egyes országok percdíjai igen magasra rúgnak, összegyűjtöttünk néhányat a legdrágábbak közül.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Mi a helyzet a külföldi mobilinternettel?
- derül ki az Európai Bizottság korábbi közleményéből.
KATTINTS! TOP 10 mobilalkalmazás, amik nélkül ne indulj nyaralni
Nagy könnyebbséget jelentett a már 2010 óta érvényben lévő mobilinternet-roaming határ bevezetése, amellyel az akciós csomagok nélkül is elkerülhetővé vált az ebből adódó nagy összegű nem várt számla.
Érdemes lehet azonban adatroaming csomagokban gondolkoznunk, ha külföldre megyünk nyaralni. Egy-egy akciós külföldi internetcsomaggal könnyen tarthatjuk a kapcsolatot szeretteinkkel a közösségi oldalakon keresztül vagy más applikációk használatával, így akár megúszhatjuk az utazást a telefonálás plusz költségei nélkül is. A kedvezményes csomagok és áraik a lenti cikkben megtalálhatóak.
KATTINTS! Így kerüld el a százezres telefonszámlát a nyaralás után
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








