A Renault is azon autógyártók közé tartozik, amelyek élen járnak az elektromos járművek fejlesztésében. A Nissannal a háttérben erre minden kapacitása meg is van, ráadásul gyakorlati tapasztalatokban is bővelkedik. A francia piacon ugyanis évek óta értékesít első generációs villanyautókat, melyek ugyan nem a legkorszerűbb technikát képviselik, de megfizethetőek voltak.
Az egyre nagyobb Renault Z.E. flottában a Fluence és a rövid Kangoo mellett hamarosan megjelenik a hosszú Kangoo is, a Maxi. Ez ötüléses személy- és kétüléses haszonjármű kivitelben is elérhető lesz. A dolog igazi érdekessége az autó árazása. Adók és támogatások nélkül 21 200-22 000 eurós árat kalkuláltak, ami Franciaországban még egy 5 000 eurós támogatás is csökkent.
A 16 000 eurós ár egy hagyományos, dízelmotorral szerelt Kangoo árával egyezik meg. Az elektromos változat viszont nem tartalmazza a lítium-ion akkumulátorokat, melyeket 72 euro/hónap áron bérelhetnek a felhasználók. Egy feltöltéssel - a környezeti- és forgalmi viszonyoktól, valamint a vezetési stílustól függően - akár 170 km megtételére is képes autó "teletankolása" mintegy 1,5 euróból megoldható.

A vételár - ami lehet bérleti, vagy lízingdíj is - és az akkumulátorok által megkövetelt havi ráfordításhoz még hozzájön a rendszeres karbantartás költsége, mely megegyezik egy maximum évi 15 000 km-es futásteljesítmény hagyományos modellével. A Renault terminológiáját magyarra fordítva ez minimális ráfordítást jelent, ugyanis az új modelljeiket 20-30 ezer kilométerenként kell csak szakszervizbe vinni.

Nem fogod elhinni, mit találtak a müncheni reptéren egy bőröndben: eléggé meglepődtek a biztonságiak
Repülőtéri poggyászból mentettek ki egy albínó aligátort a müncheni repülőtéren.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- Rasszista támadások Vinícius Júnior ellen
- 16. lett új sportágában Gareth Bale
- Egyhetes nemzeti gyász Törökországban, háromezer fölött a halálos áldozatok száma
- Látványos fejlesztésekkel folytatják a Nyugati pályaudvar felújítását – fotók
- Harangi Szabolcs: két út van kivédeni, hogy ekkora pusztítást végezzen egy földrengés
- Földrengés: több ezer halálos áldozat, nagy erőkkel keresik a túlélőket – a nap hírei
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


