Így változik a KRESZ januártól

2010. november 25. 14:02

A kormány a KRESZ módosításával 2011. január elsejétől előzési tilalmat vezet be a nehéz tehergépkocsikra. A kamionok gyakran indokolatlanul, a forgalmat több percig, hosszú kilométereken át fenntartva és a biztonságos továbbhaladást veszélyeztetve hajtanak végre előzéseket. Az intézkedés célja a kockázatos gyakorlat és az általa okozott torlódások megszüntetése - tájékoztat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Az előzés tiltása a 7500 kilogrammot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsikra és vontatókra az azonos irányban kétsávos autópályákon és autóutakon reggel 6 és este 22 óra között érvényes. Az összefüggő kamionsorok kialakulását a rendelkezés azzal teszi elkerülhetővé, hogy előírja: az előzési tilalom alá eső járműveknek olyan követési távolságot kell tartaniuk, hogy közéjük legalább egy, szintén a tilalom hatálya alá tartozó járműszerelvény biztonságosan besorolhasson.

Hasonló előzési tilalmat eseti jelleggel, kitáblázással összesen mintegy 150 kilométeren - jellemzően a gyorsforgalmi úthálózat főváros közeli szakaszain - már korábban bevezettek. A táblás tilalom azonban szigorúbb, időkorlát nélkül és a 3500 kilogramm feletti járművekre érvényes. A KRESZ általi elrendelés költségtakarékos megoldás, hiszen országon belül nem, csak az adott járműkategória számára megnyitott határátkelőkön igényel kitáblázást.

A kormány döntött a hétvégi kamionstop előírásainak módosításáról, a felmentési szabályok pontosításáról is. A korlátozás alól felmentést kapnak a gyógyászati célú gázok szállítását végző, valamint a közüzemi és közérdekű beruházásokhoz használt tehergépkocsik. Az éves felmentés - kérelem esetén - a következő év január 31-ig tartó hatállyal is kiadható. A kérelmet nemcsak a jármű üzemben tartója, hanem a megrendelő is előterjesztheti.

 

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. június 22. kedd
Paulina
25. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?