A szervokormány lehetséges meghibásodása miatt a Mazda több mint 300 ezer autót visszahív Észak-Amerikában.
A japán gyártó bejelentése szerint 2007-ben és 2008-ban gyártott Mazda3 és Mazda5 modelleket hívnak vissza, az Egyesült Államokban 215 ezer darabot, Kanadában és Mexikóban pedig további 100 ezret.
Az érintett kocsiknál előfordulhat, hogy hirtelen kihagy a szervo, így egyik pillanatról a másikra jóval nehezebb lesz kormányozni az autót, ami balesetveszélyt okoz. A társaság szerint a meghibásodással összefüggő balesetről nem érkezett bejelentés.
A kocsikat az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság (NHTSA) vizsgálata miatt rendelték vissza szervizre. A szervezet júniusban kezdett vizsgálati eljárást, miután 33 panasz érkezett Mazda gépkocsik kormányszerkezetével kapcsolatban. Három panaszos balesetről is beszámolt a hatóság szerint.
A Mazda tavaly Japánban hívott vissza kocsikat a szervokormány lehetséges meghibásodása miatt, a problémát pedig már 2008 óta vizsgálja.
Észak-Amerikában az idén a Mazda emellett más japán autógyártók is tömeges visszahívásra kényszerültek, legutóbb a Honda, amely augusztus elején több mint 400 ezer kocsit rendelt szervizre egy gyújtáskapcsoló-probléma miatt. A Toyota az év eleje óta több millió autót rendelt vissza különböző meghibásodások veszélye miatt.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Toyota sorozatos botrányai miatt az amerikai közlekedésbiztonsági hatóságok egyre szigorúbban lépnek fel, gondok pedig a hazai autógyáraknál is akadnak; a General Motors például egy nappal a Mazda előtt, hétfőn jelentette be, hogy felülvizsgálatra visszahív több mint 240 ezer autót a biztonsági öv esetleges hibája miatt, a Ford pedig tavaly ősszel történetének legnagyobb szabású visszahívására kényszerült, amelynek során 4,5 millió kocsit vizsgáltak át.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








