Mentsük meg a Földet- mondják a zöldek! Mindenki egyetért ebben a szép eszmében és szeretné, ha nem csupán a dédunokái, de további leszármazottjai is ugyanebben a csodálatos kék-zöld napfényes világban élhessenek. Persze a módszer korántsem egyszerű és nehezen szokunk hozzá, hogy eztán megnézzük, hogy a csomagolás milyen anyagból van, kikapcsoljuk a tévét, amikor nem vagyunk a szobában, és sokkal többet fizessünk egy autóért, mert az környezetbarát.
Mentsük meg a Földet- mondják a zöldek! Mindenki egyetért ebben a szép eszmében és szeretné, ha nem csupán a dédunokái, de további leszármazottjai is ugyanebben a csodálatos kék-zöld napfényes világban élhessenek. Persze a módszer korántsem egyszerű és nehezen szokunk hozzá, hogy eztán megnézzük, hogy a csomagolás milyen anyagból van, kikapcsoljuk a tévét, amikor nem vagyunk a szobában, és sokkal többet fizessünk egy autóért, mert az környezetbarát.
A környezetbarát életmódra való áttérés valóban sok gonddal jár, de megéri az a tudat, hogy mi is tettünk valamit ezért a szép kék bolygóért. Míg azonban a villanyra vagy a csomagoló anyagokra való odafigyelés nem kerül súlyos forintokba, a környezetkímélő hibrid autó megvásárlása akár több millió forint plusz kiadást is jelenthet számunkra.
Miután nehéz szívvel, de kifizettük a vételárat és hazautaztunk szép új kocsinkkal, az interneten kutatva találkozhatunk egy olyan szalagcímmel, miszerint az amerikai kutatók arra következtetésre jutottak, hogy frissen megvásárolt autónk mégsem olyan környezetkímélő, mint amilyennek gondolnánk. Lássuk, igaza van-e a szakértőknek!
Egy a Kiplinger.com által készített közvélemény-kutatás szerint a hibrid kérdés nem csupán a magyar vásárlókat osztja meg ennyire, az Egyesült Államokban is csak az állampolgárok 2 százalékának van már ilyen autója, és emellett csupán 40 százalékuk gondolja úgy, hogy a következő gépjármű, amit megvásárol már hibrid lesz. A fennmaradó "többség" igencsak szkeptikusan vélekedik arról, hogy megéri-e ekkora plusz költség ellenében környezetbarát autót venni. Ha a számokat vesszük alapul, sajnos a kapott eredmény csak tovább fokozza a bizonytalanságérzetet, hiszen a körülbelül 5000 dollár (1,3 millió forint) többletköltséget csak akkor hozza be rövid távon a befektetés, ha az olajárak megháromszorozódnak.
Mindezek ellenére az amerikai autópiacon a hibridek iránti érdeklődés jelentős növekedése volt tapasztalható az elmúlt egy évben, a legyártott és az eladott hibrid gépjárművek száma is megkétszereződött. Sajnos azonban a megnövekedett forgalom és a megváltozott vásárlói igények miatt az üzemanyag-takarékosság és a lehető legkisebb szennyező anyag kibocsátás helyett a teljesítménynövelés vált a legfontosabb tényezővé a gyártás során.
A piac gyors növekedés egyik kiváltó oka lehet, hogy az amerikai állam jelentős mértékben támogatja a hibrid autókat vásárlókat, természetesen attól függően, hogy autójuk környezetkímélő voltának mértékével összhangban, a támogatás egy egyszeri 250 dolláros engedménytől, amelyet az egy tankkal megtehető mérföldek számát 10-15 százalékkal növelő hibridekre biztosítanak, akár odáig is terjedhet, hogy a hibrid autóért fizetett felárat az állam átvállalja.
A legmagasabb támogatottságot a Toyota Prius élvezi, amellyel árban, minőségben és megtérülési időben csupán a Honda Civic nálunk is kapható változata veszi fel a versenyt. Azonban a legkörnyezetkímélőbb címet mégsem ők vihetik haza, azt egy másik Honda érdemelte ki, az Insight.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Prius óriási sikerét, vagyis azt, hogy évente több mint 100,000 darabot értékesítenek belőle, annak köszönheti, hogy ötvözi a teljesítménynövelést, a szennyező anyag kibocsátás csökkentésével és mindezt elérhető áron teszi. Megteremtve ezzel azt a lehetőséget, hogy egy átlagos amerikai család (háromfős) kényelmesen utazva érezhesse, hogy ha már autóval közlekedik, megtette a tőle telhető legtöbbet, hogy azt környezetbarát módon tegye.
A Prius nagy érdeme ezen kívül, hogy ha összevetjük a jóval alacsonyabb áron megkapható Toyota Corolla és a Prius megtérülési idejét és fenntartási költségeit, úgy hogy minden költséget és kedvezményt figyelembe veszünk, csupán azon, hogy a Priust birtokoljuk évi 565 (155,375 Ft) dollárt spórolhatunk. Ezt az értéket csupán a Honda Civic tudja még megközelíteni, a többi hibrid gépjármű esetében az éves többletköltség 1,880 dollártól akár 3,750 dollárig is terjedhet.
Mindezt egybevetve boldogan hátradőlhetünk a székünkben arra gondolva, hogy milyen jó üzletet is kötöttünk azzal, hogy a Honda termékét vásároltuk meg? Sajnos a válasz nem ennyire egyszerű, ugyanis a hibrid autók környezetkímélőségének mértékét a kutatók nem minden ok nélkül vonták kétségbe. A probléma szerintük abban gyökeredzik, hogy az amerikai hatóságok által előírt teszteken mért fogyasztási adatok nem tükrözik a valóságot. Ennek a jelenségnek az okát abban kell keresnünk, hogy a tesztek kialakítása még a megszaporodott forgalmi dugók és a légkondicionáló elterjedése előtt történt, így azok az új faktorokkal nem számolnak. Ez azt eredményezi, hogy 4,5 liter benzinnel az előírt 96 kilométert helyett jó esetben meg tudunk tenni 64 kilométert városi forgalomban.
Ez azonban még nem jelenti azt, hogy azonnal vissza kellene indulnunk a kereskedésbe visszacserélni szépen csillogó autónkat egy benzinnel üzemelőre. Azt sem jelenti, hogy ne kellene másokat is ilyen gépjármű vásárlására biztatni. Már csak azért sem, mert az amerikai piac szerint a hibridek egyre inkább könnyen elérhetővé és "olcsóvá" válnak majd.
Persze hazánkban sem ártana a regisztrációs adó csökkentésén kívül egy kis ösztönzés az állam részéről, hogy annak, aki megteheti legyen is kedve kiadni a plusz milliókat, ha már választhat, azonban erre e jelenlegei fejlemények szerint még várni kell.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé