Karácsonykor az egyik legnépszerűbb ajándék a mobiltelefon – nem véletlen, hogy a szolgáltatók minden évben különleges ajánlatokkal készülnek.
A Rakuten Group bejelentette, hogy a fintech üzletágait egyetlen csoportba kívánja integrálni az online bankolástól a biztosításokig terjedő szolgáltatások közötti együttműködés és ügyfélszerzés erősítése érdekében, az átszervezés októberben lép hatályba - írja a Reuters.
A Viber csevegőalkalmazást is birtokló Rakuten Group bejelentette, hogy tervei szerint összevonja fintech üzletágait egyetlen csoportba. Az intézkedés célja az együttműködés és az ügyfélszerzés fokozása a különböző pénzügyi szolgáltatások, mint az online bankolás, hitelkártyák, értékpapírok és biztosítások terén. A vállalatcsoport és a Rakuten Bank közös egyetértési nyilatkozatot írt alá az átszervezésről, amelynek végrehajtása októberben kezdődik.
A tokiói tőzsdén jegyzett Rakuten Bank a tervezett integráció után is megőrzi tőzsdei pozícióját. A Rakuten Group anyavállalata, amely elsősorban az e-kereskedelmi platformjára, a Rakuten Ichibára összpontosít, gazdasági nehézségekkel küzdött a 2020-ban indított mobilszolgáltatása óta. Ez a helyzet működési veszteséghez vezetett.
A vállalat likviditásának növelése érdekében több lépést is tett: részvényeket és adósságot bocsátott ki, valamint eszközöket adott el. Ezek közé tartozik a Rakuten Bank 2023 áprilisában történő tőzsdei bevezetése és az értékpapír üzletág 2023 júliusában tervezett, de később novemberre halasztott bevezetése. A halasztás helyett a Rakuten 30%-os részesedést adott el ebben az üzletágban a Mizuho Financial Groupnak.
A csoport tájékoztatása szerint fontolóra veszik, hogy az átszervezést követően lemondanak a Rakuten Securities tőzsdei bevezetésének eredeti tervéről. Az átszervezés célja tehát nem csupán a belső működés hatékonyabbá tétele, hanem annak biztosítása is, hogy a csoport pénzügyileg stabilabb alapokra helyezkedjen.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








