Katie Price korábbi brit modell digitális hasonmása már elérhető az OhChat platformon, ahol a felhasználók előfizethetnek a mesterséges intelligencia által működtetett avatárral való interakcióra.

Rengetegen azért várják az új szériás okostelefonok megjelenését, hogy az egyel korábbi szériát jóval olcsóbban vásárolják meg. A piaci szereplők szerint az árcsökkenés mértéke gyártónéként eltér, sőt, sok mobilóriás már az új telefonok megjelenése előtt leakciózza a régieket.
Azt már korábban megtudhattuk a hazai piaci szereplőktől, hogy iPhone-ból mindig a legolcsóbb szériák fogynak a legjobban Magyarországon, ám vannak olyanok, akik nem érik be a legkisebb tárhelyes, régebbi modellekkel. Ők az az egyébként nem elenyésző csoport, amely azért örül egy-egy új telefonszéria bevezetésének, mert így az eggyel régebbit olcsóbban tudják megvenni.
De vajon mennyivel járnak jobban a kivárással? A Pénzcentrum erről kérdezte a legagyobb hazai piaci szereplőket. Az eMAG elmondta, hogy jellemző módon egy gyártó új okostelefon modelljének érkezése nincs közvetlen összefüggésben a régi típusok árcsökkenésével. Amennyiben a régi és új típus hasonló szegmenst céloz, úgy a régi típust a gyártók újrapozícionálják, általában ekkor csökkentik a korábbi modell árát.
Azt tapasztalják hogy az eredeti árához képest 20-30 százalékkal alacsonyabb áron fut ki egy-egy tipikus okostelefon - ám az ár alakulása több összetevőtől is függ.
Egyedi piaci hatások esetenként indokolttá tehetnek ennél nagyobb mértékű árcsökkenést is - például a pandémia első hónapjaiban tavaly jelentősen csökkentek az eladások világszerte. És az olyan egyedi akciós kampányok során (amilyen az eMAG-nál csak évente egyszer megrendezett Black Friday) is elképzelhetők nagyobb, de csak korlátozott ideig tartó árengedmények.
Hozzátették, a legtöbb gyártó már előre 1-2 hónappal elkezdi csökkenteni az árakat. Az Apple esetében ugyanakkor ez nem igaz, náluk mindez az új modell bejelentése után történik meg.
Szabó Gábor, a Telenor Magyarország készülék-portfólió menedzsere szerint is gyakorlatilag azonnal csökkentik az árakat a gyártók. Azonban a képlet nem olyan egyszerű, mint sokan gondolják:
Ezt még gyártónként sem lehet megmondani, minden esetben az adott készüléktől függ. Az új széria a bevezetéskor szokott a legdrágább lenni, így a korábbi terméket a gyártó mihamarabb szeretné eladni, hogy már csak az új szériával lehessen jelen a piacon
- jelentette ki a szakember.
A Media Markt tapasztalatai szerint nagyon eltérő tud lenni az árcsökkentés, de javarészt 15-20 százalékkal csökkentik az korábbi szériák árait. Természetesen ezek promóciókhoz társítva még nagyobb engedmények is lehetnek.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Rengetegen várják a nagy napot
Kérdésünkre a Media Markt közölte: többen vannak azok, akik kivárják a következő generáció megjelenését, hogy olcsóbban jussanak hozzá a régebbi modellekhez.
Ez nem meglepő, ugyanis az utóbbi 2 évben lényegesen magasabb árponton nyitnak az új készülékek, szinte minden prémium gyártó esetében, ilyenkor pedig határozottan nő az érdeklődés a korábbi modellek iránt
-írták.
A jelenséget az eMAG-nál is tapasztalják, ám gyártónként jelentősen különböznek a vásárlói szokások. A prémium modellek esetében mindig nagyobb kereslet mutatkozik az új modellekre, hiszen ezzel a vásárlással nem pusztán egy új modellre tesz szert a vevő, hanem kvázi az ezzel járó “életérzést” is megvásárolja.
Viszont aki számára a telefon nem státuszszimbólum, hanem csupán hétköznapi használati eszköz, jól járhat, ha mondjuk egy előző évi felső-, vagy felső középkategóriás készüléket választ, és annak az esetében is kivárja, hogy az eleve 20-30 százalékkal alacsonyabb árát tovább csökkentsük valamelyik kampányunk keretében
- közölte az áruház.
Szabó Gábor attól beszélt, az okostelefon-piacon trend lett, és jól megfigyelhető, hogy az új termékek bevezetésekor mindig van egy bizonyos mennyiségű ügyfél, akik bármi áron szeretnék megszerezni a legújabb modellt. Ezt a gyártók is generálják különböző előrendelési akciókkal és figyelemfelhívó kampányokkal.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Ezt nézik meg most a magyarok a hitelfelvételkor
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink mi alapján választanak hitelt.


