A földgáz tekintetében 7-8 százalékát jelenti most már Oroszország a teljes európai ellátásnak, ez korábban 40 volt.
Közel 5 százalékot emelkedett februárban a hazai villamosenergia-fogyasztás, elsősorban a tavalyinál hidegebb átlaghőmérséklet következtében. Megdőlt a negyedórás rendszerterhelés rekordja is.
A COVID miatti gazdasági visszaesés továbbra is rányomja bélyegét az európai villamosenergia-keresletre. Februárban 0,9 százalékkal alacsonyabb volt az európai fogyasztás, mint egy évvel korábban, ezzel párhuzamosan a nagy európai országok villamosenergia-termelése is visszaesett – áll a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) februári villamos energia piacmonitoring riportjában.
Az angol és német piacon folytatódott a tavaly novemberben kezdődött alacsony megújuló termeléssel jellemezhető időszak, így ezeken a piacokon sokkal magasabb volt a fosszilis termelés, mint tavaly februárban. A német piacon 50 százalékkal volt magasabb a széntüzelésű erőművek termelése, mint tavaly februárban. Az alacsony megújuló termelés áremelkedést is okozott, amihez a 40 €/t szintet közelítő széndioxid-kvótaár is hozzájárult.
A hazai piacon a másnapi piaci árak az előző év februárjára jellemző szint körül alakultak. A magas balkáni vízerőművi időszakokra jellemző módon ebben a hónapban sem volt jelentős árkülönbözet az osztrák-német, illetve a magyar piac között.
A hideg időjárás hatására a hazai piacon a bruttó fogyasztás 1,1 százalékkal, a szökőnap hatását kiszűrve 4,7 százalékkal emelkedett 2020 februárjához viszonyítva, és 7119 MW-tal új rekordot ért el a negyedórás rendszerterhelés. A hazai termelés 0,9 százalékkal csökkent, legnagyobb mértékben a gáztüzelésű erőművek teljesítménye esett vissza a tavalyi évhez viszonyítva. Ezt elsősorban az okozta, hogy az előző két évvel ellentétben idén februárban nem volt tervezett karbantartás a Paksi erőműben, a Balkánon pedig bőséges volt a megújuló termelés, így szinte folyamatosan importáltunk Horvátországból és Szerbiából.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Kerülje el az M1-est ha a fővárosba tart!
- Lázár János állta a szavát: húsvétkor és éjjel áll a gigaprojekt
- Ügyészségi beszámoló: tanúként hallgatták meg szerdán Varga Juditot
- Kiemelik a hullámsírból az emberiség történetének „legértékesebb kincsét” – videó
- Vlagyimir Putyin: Oroszország nem tervez támadást egyetlen NATO-ország ellen sem
- Menekültügyi jelentés: már számos nyugati országban felismerték a helyzet tarthatatlanságát