Karácsonyi menü ötletek: hagyományos, egyszerű, bonyolult és diétás karácsonyi ételek mindenkinek, aki még nem tudja, mit főzzön karácsonyra. Nálatok mi lesz a menü?
Átlagosan 15 lakást tekint meg egy érdeklődő, mire kiválasztja az alkalmas ingatlant. Bár a tapasztalt szem tíz perc után megállapítja, lesz-e üzlet a dologból, alkalmanként érdemes fél-másfél órával kalkulálni. Egy ingatlanközvetítő elárul néhány szakmai titkot: például hogy az ingatlanválasztás kulcsmozzanata, amikor a bemutatást követően a lakásvásárló egy-két perc alatt egyedül körbejárja a lakást. Érdemes ilyenkor hagyni elmélyülni, mert ekkor hozza meg a döntését.
A tulajdonosok többsége lakáseladási tapasztalat híján gyakorta esik abba a hibába, hogy az ingatlan bemutatásakor a saját élményeiről, az ingatlanhoz való kötődéséről szóló történetekkel próbálja illusztrálni a lakás előnyeit, felkelteni a vevők érdeklődését - írja közleményében az OTP Ingatlanpont.
- mondja Havas János. Az OTP Ingatlanpont vezető értékesítési tanácsadója szerint ugyanez vezet az ingatlanok túlárazásához is, mert sokan ezt az érzelmi többletet is beszámítják az eladási árba, ami így akár 10-15%-kal is magasabb lehet a piacinál.
A tapasztalt értékesítő ehelyett azt szeretné elérni, hogy a vevőjelölt minél inkább el tudja képzelni saját otthonaként a lakást. Ezért szerencsésebb az üres ingatlan megmutatása, vagy ha ez nem megoldható, akkor a személyes holmik elpakolása, oszt meg néhány további kulisszatitkot az értékesítési tanácsadó. Havas szerint új érdeklődő esetén 10 perc alatt fel lehet mérni, hogy tetszik-e neki az ingatlan, vagy sem. A bejárással eltöltött idő azonban ennél sokkal hosszabb, általában fél-másfél órát vesz igénybe. Efelett már nem csak kellemetlen, de felesleges is az időtöltés, 90 perc alatt minden kiderül egy lakásról. Sok időt lehet spórolni a bejáráson és a vételen, ha az érdeklődő előre tudja, pontosan milyen lakást szeretne, ha adott határideje van a lakásvásárlásnak, ha előre tisztázott a finanszírozás.
Van olyan is, hogy csak a 22. lakást vették meg
Az OTP Ingatlanpont szakembere szerint a lakás tulajdonságainak megismerését és a közös bejárást követően érdemes hagyni az érdeklődőnek, hogy maga is kicsit szétnézzen a lakásban. Általában ilyenkor benyomásokat akar szerezni, megpróbálja elképzelni magát és családját az új otthonában, ami a legerősebb tényező a döntésében. Árról ilyenkor még nem is esik szó, vételi ajánlatot utólag, írásban szokás tenni, amikor az eladó és vevő elképzeléseinek közelítésében még mindig tud segíteni az ingatlanos.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Gyakorta előfordul, hogy rögtön az első lakásra ajánlatot tesz egy érdeklődő, főleg a befektetési céllal vásárló.
- meséli Havas János.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








