7 °C Budapest

Egyre nagyobb teret hódít a digitális technológia

2009. november 10. 11:32

Egyre bővül a digitálisan televíziózók tábora Magyarországon. Szeptemberben 16 ezer háztartással nőtt a kör, összesen 1,083 millió háztartásban néztek valamilyen digitális technológiával közvetített adást - derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) gyorsjelentéséből.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

A tizennégy legnagyobb magyarországi műsorszolgáltató önkéntes adatszolgáltatása alapján készült NHH gyorsjelentés szerint augusztushoz képest 16 ezer háztartással gyarapodott a digitális TV-előfizetők száma. A 3,8 millió magyarországi háztartás közel 80%-a, nagyjából 3 millió háztartás fizet valamilyen típusú televíziós szolgáltatásért. A maradék 20% pedig szobaantennával fogható ingyenes földfelszíni sugárzású analóg vagy digitális műsort, esetleg ingyenes műholdas programot néz, vagy pedig egyáltalán nem televíziózik.


Forrás: NHH

A piac kb. 80%-át lefedő szeptemberi adatok alapján az előző hónaphoz képest 0,5 százalékponttal növekedve, a digitalizáltság aránya elérte 44%-ot, miközben az analóg előfizetői csoport 8 ezer háztartással csökkent 1,376 millióra. A digitális adásra előfizetők száma hónapról-hónapra folyamatosan nő. Míg áprilisban csupán 989 ezer ilyen előfizető volt az országban, addig az 1,083 milliós szeptemberi érték már 9,5%-kal magasabb.

A digitális előfizetői körön belül összesen 10 ezerrel emelkedett a kábel és IPTV előfizetők aránya, és 6 ezerrel a digitális műholdas műsorokra előfizetőké. Digitális kábel vagy IPTV-vel szeptemberben már 347 ezer háztartás rendelkezett, míg műholdas előfizetése 736 ezer háztartásnak volt.


Forrás: NHH

Amennyiben kizárólag a műholdas szolgáltatásokat vesszük számításba a 736 ezres előfizetői körben a piacvezető 53%-kal a DIGI, őt követi UPC, a sorban a harmadik a Magyar Telekom. A három legnagyobb előfizetéses műholdas szolgáltató együtt uralja a piac közel 95%-át.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között - valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC a piacvezető, de részesedése az egy hónappal korábbi 33,0 százalékról 32,5 százalékra csökkent. A második DIGI piaci része 23,9 százalékról 24,1 százalékra emelkedett, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 19,2 százalékról 19,8-ra növelte részesedését.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. január 28. péntek
Károly, Karola
4. hét
KONFERENCIA
Tovább
Private Investor Day 2022
Mibe fektessünk 2022-ben? Tippek, elemzések, befektetési ötletek profiktól, Neked! Február 24-én online.
EZT OLVASTAD MÁR?