Első alkalommal fordult elő, hogy a betéti kártyával történő fizetés volumene megelőzte a készpénz használatát Nagy-Britanniában. A felmérések szerint 2010 augusztusának végéig a kártyával történő fizetés elérte a 272 milliárd fontot, míg ezzel szemben a készpénzben történő tranzakciók összege csak 269 milliárd fontra rúgott.
Sandra Quinn, az angol pénzmozgásokat figyelő szervezet kommunikációs igazgatója elmondta, a készpénz manapság sok brit fogyasztónak túl ormótlan fizetési mód, még a kis összegű vásárlások esetében is jobban szeretik a vásárlók a plasztik kártyát használni.
Idén a III. negyedévben 71,9 milliárd fontot költöttek a brit betéti kártya tulajdonosok, ami az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz viszonyítva 10%-os emelkedést jelent. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy 1,6 millióval több tranzakciót hajtanak végre naponta a kártyatulajdonosok. A felmérések azt is közölték, hogy a betéti kártyákat háromszor többen használják, mint a hitelkártyákat. A fizetési tanács adatai szerint a hitelkártya-költés 2005 óta csak 5%-kal növekedett.
A Magyarországon szinte ismeretlen, de az angolszász pénzügyi kultúrában ez idáig elterjedt, fizetésre szolgáló csekkek piaca is hanyatlani látszik. Az utóbbi évben ugyanis 104 millióval kevesebb csekket állítottak ki a fogyasztók. A fizetési tanács tervei szerint, ha ez a tendencia tovább folytatódik, akkor 2018 októberéig végleg kifuttatják a csekkek használatát, és kivonják őket a piacról.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







