Az Egyesült Államokban és Európában egyaránt takarékosságra kényszeríti az embereket a válság, és sok szakértő szerint később sem tér vissza a "az erőltetett fogyasztás kultúrája".
Kedvező hatást gyakorolt a gazdasági válság a magyar háztartások betételhelyezési hajlandóságára, ám az összkép nem javult jelentősen: a megtakarítási ráta változatlanul viszonylag alacsony szinten - a GDP másfél százaléka közelében - mozog.
A lakossági betétek állománya a szeptembertől márciusig terjedő időszakban bő tíz százalékkal, 7279 milliárd forintra emelkedett, igaz, az utolsó hónapra vonatkozóan már 115 milliárdos viszaesésről tanúskodtak a jegybanki statisztikák.
A betételhelyezési kedvet főként a nagy reálkamatok ösztönözték, illetve az, hogy az állam által immár korlátlanul garantált betétek vonzereje jelentősen megnőtt.
A szemléletváltásról tanúskodik a Pew Research Center nemrég kiadott felmérése is, amely szerint az amerikaiak egyre nagyobb része tekinti szükséglet helyett luxusnak a mikrohullámú sütőket és más hasonló háztartási készülékeket. Az emberek felismerik, hogy nem lehet mindent megszerezni, amit csak eléjük tesz a fogyasztói társadalom - vonja le a tanulságot J. Walker Smith, a Futures Company piackutató cég alelnöke.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








