A közösségi médiában mindenki utazik és mindenki boldognak tűnik – de vajon tényleg így van?
Mind a két oldalon, a munkavállalóknál és a munkáltatóknál is lenne igény a részmunkaidős foglalkoztatásra, ennek ellenére viszont csak elenyésző a számuk Magyarországon. Egy friss kutatás bemutatja, pontos milyen haszonnal járna, ha több részmunkaidős állás lenne.
Egy friss, nagymintás hazai kutatás kimutatta, hogy mind a munkaadói, mind a munkavállalói oldalon lenne igény és nyitottság a részmunkaidős foglalkoztatásra, amely nemcsak a munkavállalók számára nyújtana könnyebbséget, hanem a cég iránti elköteleződés is nagymértékben emelkedne - ezek a legfontosabb megállapításai a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom által elvégzett felmérésnek.
- vázolja fel a legfontosabb kérdéseket Lerf Andrea kutatásvezető, a Mozgalom önkéntese.
A kutatás létjogosultsága az alábbi tényeken alapszik:
- Hazánkban a foglalkoztatottak csupán 5-6 százaléka dolgozik részmunkaidőben, amivel az európai országok között az utolsók vagyunk (Hollandiában ez az arány 38%, a nők körében pedig 60% felett van).
- Az elkövetkező 5-7 évben több, mint 1,1 millióan érik el a nyugdíjkorhatárt (55-62 év közöttiek), a jelenlegi pályakezdő fiatalok (18-25 év közöttiek) száma pedig megközelíti a 955 ezer főt, akiknek jelentős hányada külföldön tervez szerencsét próbálni. Emiatt a következő években folyamatosan csökken majd a fiatal generációt képviselők száma (körülbelül 780 ezer főre), amely jelentős munkaerőhiányt okozhat hazánkban.
Érdemes tehát már most elgondolkodni olyan lehetőségeken, amelyek új alternatívát jelenthetnek a nagyszámú felszabaduló munkahely betöltésére.
A válaszok alapján beigazolódott, hogy a legfontosabb indok, amiért a munkavállalók a részmunkaidős beosztást választanák, a gyermekvállalás (37%), amelyet a gyermekes háztartások is megerősítettek válaszaikkal. A második fontos ok a munka-magánélet egyensúlyának biztosítása (24%). A 45 év felettieknél pedig megjelenik az idős szülő, illetve családtag ápolása is mint indokoló tényező. A részmunkaidő - a gyermekek korát figyelembe véve - 3-6 év közötti gyerekeket nevelők között a legnépszerűbb (53%), míg a 6-12 éves korosztály esetében jellemzően a 2-3 gyermekkel rendelkezők, és a kisebb méretű cégnél dolgozók preferálják azt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A nők és a házasságban élők körében ez még markánsabban megmutatkozott. Az eredményeket összevetve a részmunkaidő és a cég iránti elköteleződés között nagyon szoros összefüggés figyelhető meg a legmagasabb értéket adták a részmunkaidős lehetőségre, hasonlóan vélekedtek (78%) a cég iránti elköteleződésről is. Úgy tűnik, hogy a részmunkaidős opció nemcsak egy kedvező családbarát megoldás, hanem erősítheti a lojalitást, és csökkentheti a fluktuációt. A válaszadók 75 százaléka elkötelezett az ilyen munkahelyek mellett.
Látva hazánk szerény eredményeit a nemzetközi mezőnyben, meglepőnek mondható, hogy a munkavállalói mintában 68 százalék, a munkaadói mintában 87 százalék mondta azt, hogy elérhető cégüknél a részmunkaidős lehetőség. Azoknál a cégeknél, ahol nincs erre mód, a válaszadók 64 százaléka azt jelölte, hogy maximálisan segítené az életét a részmunkaidős munka, és szintén 64 százalékuk nyilatkozta, hogy az elköteleződésüket is maximális szintre emelné.
A válaszadók közel kétharmada dolgozna részmunkaidőben, még akkor is, ha az ebből befolyó jövedelemre nem lenne feltétlenül szüksége.
A kutatás eredményei bebizonyították, hogy mind a munkáltatók, mind a munkavállalók nyitottak a részmunkaidő lehetőségére. A következő lépés, hogy miként lehet ezt akciótervek formájában megfogalmazni, és hogyan tud valóban megjelenni évről-évre egyre több olyan munkahely, amely biztosítja a részmunkaidős foglalkoztatást.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








