Az egészségügyi miniszter szerint nem lenne szabad praktizálnia annak a gyermekorvosnak, akit azzal gyanúsítanak, hogy pénzért állított ki hamis igazolásokat kötelező védőoltásokról.
A spanyol tudósok új kutatása szerint a reggeli kihagyása nem segíti a fogyást, sőt, kifejezetten káros lehet az egészségre. A szakértők azt javasolják, hogy a napi energiabevitel 20-30 százalékát érdemes a reggelire fordítani, ami férfiaknál 500-750, nőknél 400-600 kalóriát jelent - írta a Daily Mail.
A The Journal of Nutrition, Health and Aging című szaklapban megjelent tanulmány 383, 55-75 év közötti, elhízott és metabolikus szindrómával diagnosztizált felnőtt étrendjét és egészségügyi mutatóit vizsgálta három éven keresztül. A résztvevők egy mediterrán diétát követtek a fogyás elősegítése érdekében.
A kutatók megállapították, hogy azoknál, akik túl sokat vagy túl keveset ettek reggelire, 2-3,5 százalékkal magasabb volt a testtömegindex (BMI), mint azoknál, akik az ideális mennyiséget fogyasztották. Hasonló tendenciát figyeltek meg a derékkörfogat esetében is, amely 2-4 százalékkal nagyobb volt a túl keveset vagy túl sokat reggelizőknél.
A vérvizsgálatok elemzése kimutatta, hogy a reggelire túl- és alul étkezőknek magasabb volt a vérükben a zsírszint, ami a szívbetegségek kockázati tényezője. A tudósok azt is megállapították, hogy nem csak a kalóriamennyiség, hanem a reggeli minősége is számít.
Álvaro Hernáez professzor, a tanulmány egyik szerzője hangsúlyozta: "A reggeli a nap legfontosabb étkezése, de nem mindegy, hogy mit és hogyan eszünk belőle. Az ellenőrzött mennyiségű - nem túl sok és nem túl kevés - fogyasztása és a megfelelő tápanyag-összetétel biztosítása kulcsfontosságú."
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 30 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,62 százalékos THM-el, havi 221 733 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az K&H Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a Magnet Bank ahol 6,71%, az UniCredit Banknál 6,78%, az Ersténél 6,82, míg a CIB Banknál 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kutatók szerint azok, akik reggeliznek, a nap folyamán teltebbnek érzik magukat, és a kevesebb nassolás miatt összességében kevesebb kalóriát fogyasztanak. Ez magyarázhatja, hogy miért volt hasonlóan kedvezőtlen hatása a túl kevés reggelinek, mint a túl soknak.
A tanulmánynak vannak korlátai, amelyeket a szerzők elismernek. Mivel megfigyeléses kutatásról van szó, nem tudták bizonyítani az ok-okozati összefüggést a reggeli kalóriabevitel és az egészségügyi eredmények között. Emellett a reggelire vonatkozó adatokat a résztvevők megkérdezésével gyűjtötték be, ami befolyásolhatta az információk pontosságát.
Alattomos kór pusztít Magyarországon: több millióan érintettek, de alig kérnek az orvosi segítségből
Az elhízás több mint 200 szövődménnyel hozható összefüggésbe, mégis csak az érintettek kis része kér orvosi segítséget.
-
Az egészségbiztosítással megelőzhetjük a bajt és megőrizhetjük az egészségünket (x)
A megfelelő egészségbiztosítás nemcsak anyagi védelmet nyújthat, hanem az egészségügyi ellátások megszervezésében és finanszírozásában is segítséget adhat.







