December 24-én életbe lép egy látszólag jelentéktelen jogszabályi változás, amely alapjaiban alakíthatja át a magyar termőföldpiac szabályozását.
Zsiday Viktor friss blogbejegyzésében értekezik arról, hogy miért nem tartható fentmár sokáig a részvénypiaci emelkedés. A befektetési szakember szerint azért nem, mert a vírushelyzet nem jól lett kezelve, nincs megoldva és újabb problémákat fog okozni.
Zsiday Viktor szerint az európai és amerikai politikusok és befektetők láthatóan azt hiszik, hogy a kínai mintát követik országaik: komoly erőfeszítésekkel leverik a vírus első hullámát, majd újranyitják a gazdaságot. A probléma csak annyi, hogy az európaiak és az amerikaiak nem azt csinálják, mint Kína. Kína ugyanis elképesztően szigorú karanténnal nulla közelébe vitte le az új fertőzéseket, és amikor újranyitottak, már csak napi pár tíz fertőzés volt. Ezzel szemben, szerinte
A befektetési véleményvezér szerint az európai és amerikai politikusok (kivéve néhány országot) majdnem haszontalanul pocsékoltak el 4-6 hetet az emberek életéből, a gazdaságból. Sikerült úgy összeomlasztani a gazdaságot, hogy cserébe elég kevés haszna volt: még mindig napi több ezer új eset van Olaszországban, Spanyolországban, Franciaországban. Zsiday szerint közben a lakosság türelme elfogyott, a gazdaság újraindítása elkerülhetetlenné vált, de nem egy majdnem vírusmentes bázisról, mint Kínában, hanem úgy, hogy Európa-szerte még sok tízezer, sok százezer fertőzött van. Mint írja, ennek pedig csakis egy következménye lehet:
Hozzáteszi, ez még nem is lenne annyira baj, ha lenne, mondjuk 100 fertőzött, mert abból kellő óvatossággal csak sokára lenne több tízezer. A baj az, hogy eleve sok százezerről indulunk és ebből szinte garantálható, hogy a nyitások után pár héttel, valamikor a nyár folyamán, ismét nagyon komoly baj lesz. Új karanténhoz, a gazdaság ismételt leállításához már nem lesz ekkor elég politikai tőke, társadalmi türelem, tehát elkerülhetetlenül menni fog a betegség a maga útján, alternatíva híján mindenki rálép a svéd útra.
- írja Zsiday Viktor, aki azt is hozzáteszi, hogy "a befektetők azt hiszik, hogy az élet nyártól lassan visszatér a rendes kerékvágásba. Attól tartok, tévednek. És ha tévednek, akkor ez a befektetési termékek árában is meg fog nyilvánulni."
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








