Az amerikai kormányzat új törvényt fogadott el, amely Joe Biden elnök aláírásával érvénybe lépett.
Az autógyártók és az ágazat szakmai képviseleti szervezete, az AAI az elektromos járművek értékesítésének lassított növelésére szólította fel a Biden-kormányzatot. John Bozzella, az AAI elnöke egy vasárnapi beszédében a vásárlók választási lehetőségei megőrzése mellett foglalt állást. Indoklásuk szerint az elektromos technológia még mindig túl drága az átlagfogyasztó számára, másrészt a töltési infrastruktúra is fejlesztésre szorul még.
A nagy autógyártó konszernek munkahelyek megszűnésére hívták fel a figyelmet az elektromobilitás túlzottan gyors kötelező bevezetése esetén. A nagy amerikai gyártók, a General Motors, a Ford és a Stellantis mind arra figyelmeztettek, hogy nem lesznek képesek flottáikat gyorsan és nyereségesen átállítani elektromos modellekre.
Az amerikai környezetvédelmi ügynökség (EPA) szóvivője vasárnap közölte, hogy felülvizsgálat alatt van a véglegesnek szánt rendelettervezet. Elmondta, hogy hivatala a légszennyezés és az éghajlatváltozást befolyásoló tényezők csökkentésével együtt a családok számára gazdasági előnyöket biztosító, egyúttal könnyen megvalósítható megoldás kidolgozása mellett kötelezte el magát.
A gyártók támogatják azt a korábbi elgondolást, hogy 2030-ra 50 százalékra növeljék az e-autók arányát az új autók értékesítésében. A kormány nemrégiben 67 százalékot helyezett kilátásba 2032-re. A jelenlegi arány kevesebb mint 8 százalék. A Tesla viszont még ennél is szigorúbb célokat szorgalmaz 2032-re 69 százalékos, 2035-re pedig 100 százalékos piaci részarányt az elektromos autóknak.
A Ford eladásaiban jelenleg az elektromos autók négy százalékkal, a GM eladásaiban pedig három százalékkal képviseltetik magukat. A pick-up és SUV modellek viszont a Ford eladásainak 59 százalékát, a GM eladásainak 46 százalékát adják.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.