21 °C Budapest
Close up of fresh yogurt

Meglepő dolog derült ki a Lidl sajátmárkás tejföleiről: Te ezt kiérzed az ízén?

2023. november 26. 07:16

Meglepő dologra lett figyelmes egy vásárló a Lidl tejtermékeinél. Kinézetre hiába ugyananaz a Pilos tejföl, kiszereléstől függ, ki gyártja a diszkontáruháznak. A fogyasztási statisztikák azt mutatják, hogy az egzisztenciális válság miatt lefelé vásárolnak a magyar családok, ez pedig kedvez a sajátmárkás termékek piacának. Ugyanakor, mint arra felhívtuk a figyelmet, fontos megnézni, mit vásárolunk, mert nem minden saját márkás termék olcsóbb, és érdemes megnézni az összetevőket is.

Igencsak furcsa dologra lett figyelmes a Lidl egyik vásárlója a diszkontlánc tejtermékeinél. Mint arról a TikTok-on beszámolt, hiába néz ki ugyanúgy, kiszereléstől függően nem ugyanaz gyártja a Pilos tejfölt.

A TikTok-on közzétett videó tanúsága szerint a 20%-os, 450 grammos Pilos tejfölt a Fino-Food Kft. gyártja, míg a 800 grammos kiszerelésű Pilos tejfölt a Sole-Mizo. Ízre szerinted van különbség köztük - teszi fel a kérdést a TikToker. Na és szerinted?

@spuranyu

♬ eredeti hang - SpurAnyu

Így veheted meg olcsóbban a Szamos szaloncukrot: ez a trükk a Tescóban működik

A Tesco idén is forgalmazza a Finest szaloncukorait, amelyek két ízvariációban érhetők el és Szamos receptúra alapján készülnek. A csomagoláson a Szamos logója is megtalálható, ami különösen érdekes, mivel a hipermarketekben és más üzletekben is kaphatók Szamos szaloncukrok, de ezek ára magasabb a Tesco sajátmárkás, Szamos receptúrájú szaloncukrainál.

A Tesco webáruházában jelenleg két íz közül választhatnak a vásárlók: egy szaloncukor válogatás és egy pörkölt mandulás marcipán szaloncukor. Mindkét termék 300-300 gramm súlyú, de az áruk eltérő: a válogatás 3 699 forintba kerül, míg a pörkölt mandulás 3 499 forintba. A kilós egységár a válogatásnál 12 330 forint, míg a pörkölt mandulásnál 11 663 forint.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Ezzel szemben a hipermarketekben kapható Szamos szaloncukrok ára magasabb. Bár első ránézésre nem tűnik fel a különbség, hiszen a legtöbb Szamos termék ára is 3 299 forint, azonban ezek csupán 250 grammos kiszerelésűek. Így kilós áron számolva drágábbak a Finest termékeknél. A legtöbb Szamos szaloncukor kilós ára 13 196 forintra jön ki, ami 866 forinttal több, mint a Finest válogatás.

Hiába sajátmárkás, nem mindig olcsóbb!

A magyar vásárlók szokásai jelentős mértékben átalakultak az elmúlt hónapokban. Az infláció hatására csökkent a pénzük értéke, és sok termékről kénytelenek voltak lemondani. A kiskereskedelmi láncok tapasztalatai szerint növekedett az igény az olcsó sajátmárkás termékek iránt. A német diszkont-óriások, a Lidl és az Aldi komoly versenyt folytatnak a globális terjeszkedésért. Stratégiájuk az olcsó, többnyire sajátmárkás termékekre és a hatékony működésre összpontosít. Piaci eredményeik alapján ez a kiskereskedelmi szemlélet sikeresnek bizonyul, hiszen módszereikkel sikerült kiszorítaniuk a legtöbb helyi kiskereskedelmi szereplőt.

Bár a diszkontláncok ajánlatai gyakran vonzónak tűnnek, mielőtt a kosarunkat saját márkás termékekkel töltjük meg, érdemes alaposan átgondolni a döntésünket - írtuk korábban megjelent cikkünkben. Attól még ugyanis, hogy valami sajátmárkás termék, nem biztos, hogy olcsóbb is, hiszen a gyártói márkák esetében jóval nagyonn az árrés, és így gyakrabban, és erősebben lehet akciózni is azokat. Arról nem is beszélve, hogy itthon is mennek a kuponos akciók, és egyre többen vásárolnak az élelmiszerláncok hűségprogramjai segítségével is. A különböző vásárlói hűségprogramokról ebben a cikkünkben írtunk részletesen:

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 27. szombat
Zita
17. hét
Április 27.
Morse nap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem