Megtartotta éves rendes közgyűlését az AutoWallis Csoport. A tavalyi rekordárbevétel mellett elért eredményt az intenzív terjeszkedés finanszírozására fordítják.
Pár évtizeden belül eltűnhetnek a hazai utakról a legnagyobb európai autógyárak márkái, ha nem áll meg a koronavírus-járvány kezdete óta megfigyelhető folyamat - írja a VG. 2019-ben, a járvány előtti Magyarországon a húsz legnépszerűbb autótípus közül hat volt távol-keleti, de 2022 első fél évére ez a szám 12-re nőtt. Nem csak Magyarországon egyre népszerűbbek a távol-keleti, főleg japán és dél-koreai márkák, amelyeket jóval kevésbé érintett az elmúlt évek válsága, hanem az Európai Unióban is.
Olyan, korábban népszerűnek tartott típusok szorultak vissza az eladási listákon, mint a Skoda Octavia, az Opel Astra vagy a Ford Focus, átadva helyüket japán és dél-koreai márkáknak. A Toyota Corolla feljött a tizedikről a negyedikre, a Kia Ceed a hetedikből harmadik pozícióba, a Suzuki pedig úgy is meg tudta őrizni vezető pozícióját, hogy eközben jelentősen visszaesett a Vitara az eladásokban - amely sokáig a magyarok kedvence volt.
A márkák versenyében is a Toyota és a Suzuki viszi a prímet, viszont a legnépszerűbb európai vállalat a Volkswagen. A jövő azonban nem sok jóval kecsegtet, az unióban ugyanis ugyanaz a folyamat figyelhető meg, mint Magyarországon: már tavaly is szenvedtek a legnagyobb konszernek, a Stellantis, a Mercedes, a Volkswagen is kevesebb példányt adott el, miközben a Hyundai, a Kia és a Toyota különböző típusai láthatólag egyre népszerűbbek - írja a lap. A járvány óta a cseh, a német és a szlovák gazdaság is szenved.
"Fennáll a lehetősége, hogy az európai autóipar Kelet-Ázsiával szemben a korábbinál hátrányosabb helyzetbe kerül. Hogy ez milyen mértékben érződik már most a termelésben, az nagyon nagy kérdés" –- mondta a lapnak Matheika Zoltán, a Kopint-Tárki vezető kutatója, iparszakértő, aki szerint az eladásokat befolyásolhatta az is, hogy melyik cég tudta a legkisebb fennakadásokkal időre szállítani a járműveket. "Az biztos, hogy Kelet-Ázsiában az infláció sokkal alacsonyabb maradt, mint az eurózónában, különösen pedig Németországban" - monta a szakember.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.