A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Az új év beköszöntével ismét előtérbe kerülnek az újévi fogadalmak, amelyek sokak számára a változás és az önfejlesztés lehetőségét jelentik. Bár sokan szkeptikusak ezzel a hagyománnyal kapcsolatban, mások komolyan veszik és igyekeznek betartani elhatározásaikat. A szakértők szerint a siker kulcsa a konkrét, mérhető célok kitűzésében és a szokások kialakításában rejlik - közölte a qz.com.
Az amerikaiak jelentős része, 43 százaléka úgy nyilatkozott, hogy nem tervez fogadalmat tenni 2025-re a Statista felmérése szerint. Ez az adat rávilágít arra, hogy sokan kételkednek az újévi fogadalmak hatékonyságában.
A fogadalmak betartása valóban kihívást jelent. Egy 2020-as elemzés kimutatta, hogy az elhatározások betartásának aránya hónapról hónapra csökken. A Forbes 2023-as felmérése szerint a legtöbb újévi fogadalom mindössze négy hónapig tart ki.
A szakértők azt javasolják, hogy a sikeres fogadalomtétel érdekében konkrét, mérhető célokat tűzzünk ki magunk elé. Ahelyett, hogy általánosságban fogalmaznánk meg céljainkat, érdemes specifikus, számszerűsíthető feladatokat meghatározni. Például a fogyás helyett napi rendszeres testmozgást, vagy a több olvasás helyett napi oldalszámot érdemes kitűzni célként.
Justin Hale, a Crucial Learning tréningtervezője a CBS Newsnak nyilatkozva kiemelte a szokások jelentőségét:
A kutatások azt mutatják, hogy annak, amit nap mint nap teszünk, 40%-a szokás. A szokások olyan dolgok, amelyeket gondolkodás nélkül teszünk. Ezeket a dolgokat rutinszerűen, megszokásból, szinte automatikusan csinálod.
Hale szerint a probléma gyökere abban rejlik, hogy az emberek nem fordítanak kellő figyelmet a konkrét viselkedési formák azonosítására és a szokások kialakításának tervszerű megközelítésére.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A probléma az, hogy az emberek, amikor jobbak akarnak lenni az új évben, soha nem arra koncentrálnak, hogy megértsék, melyek azok a pontos viselkedési formák, amelyeket meg kell tennem, hogy szokássá váljanak, és mi az a terv, amit létrehozok, hogy ezt a dolgot szokássá tegyem
- magyarázta a szakértő.
Az újévi fogadalmak tehát továbbra is népszerűek, de sikeres megvalósításukhoz tudatos tervezésre és kitartásra van szükség. A konkrét célok kitűzése és a szokások kialakítása kulcsfontosságú lehet abban, hogy az elhatározások ne csak rövid ideig tartsanak, hanem valódi, hosszú távú változást hozzanak az emberek életében.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








